493 +859 -366
Kudos
#47092 (Top 17.1649%)
Kudos/dag | 0.17 |
Kudos/reaguursel | 4.48 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 137 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -81 |
493 +859 -366
Kudos
#47092 (Top 17.1649%)
Kudos/dag | 0.17 |
Kudos/reaguursel | 4.48 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 137 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -81 |
110
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.04 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 40.6 |
Reacties per reaguursel | 0.06 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 14 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 10-01-2017 |
Kudoverloop over tijd
-81 kudos 2022-07-04 13:57:05 op Boeren maken plaats voor ambu
@Fusion dat was vorige week. Zijn niet de acties van nu.
-47 kudos 2022-10-07 21:04:31 op Politie doet remcheck
Door erachter te gaan rijden
-46 kudos 2017-11-18 14:47:59 op Friese boeren zijn er klaar mee
Ik zie dat de zwartepiet discussie weer is begonnen....
-24 kudos 2022-06-30 00:08:13 op Ondertussen in Apeldoorn
Wat er anders kan gebeuren? Veel, zo kan de KDW van 0.7 mol per hectare, worden verhoogd naar 100 mol per hectare net zoals in Duitsland. De staat Nordrhein-Westfalen in Duitsland, is vergelijkbaar in getallen met Nederland, denk hierbij aan inwoners, oppervlakte etc. Maar deze heeft geen enkel probleem, ze bouwen er zelfs rustig door.
-20 kudos 2022-06-29 23:13:31 op Boer dumpt lading grind op afrit
"Schadelijke stoffen" Wat valt onder schadelijke stoffen? Nh3 is geen schadelijke stof, het wordt immers ook als mest gebruikt. Het zorgt er alleen voor dat sommige planten, zoals gras, sneller groeit. In natura 2000 gebieden is de grond zo brak, dat er plantjes bloeien die niet opgewassen zijn tegen bijv gras wat veel sneller groeit. Deze willen we nu dus beschermen, en zijn er nu maatregelen, maar wist u dat 25% van de natura 2000 gebieden, ookal zal alles verdwijnen in Nederland, dat we nog steeds over deze KDW gaan? Mand!
-11 kudos 2022-07-04 13:39:38 op Boeren maken plaats voor ambu
Nee, maar het haalt wel de discussie weg, dat ze er zogenaamd geen ambu doorlaten.
-11 kudos 2017-08-03 20:37:30 op Ballonnen vs hoogspanningskabels
Actie op 0:48
-11 kudos 2017-10-12 16:03:57 op Dit is een dierenambulance
Leuk verhaal, lekker kort ook. Doen we verder niks mee
-10 kudos 2022-06-28 13:28:38 op Boerenblokkade?
En op basis waarvan kan dit niet zo? De basis van de berekeningen die gemaakt zijn, zijn al meerdere keren gebleken dat deze niet kloppen. Zoals dat vlieland bijvoorbeeld met 70% moet reduceren terwijl daar geen boer is. Als wij dezelfde norm hanteren als Duitsland, ookal is de veedichtheid hier 8x hoger, zouden al onze problemen zijn opgelost. Boeren net pver de grens van duitsland, hoeven ook niet in te krimpen.
-10 kudos 2022-06-29 23:18:42 op Boer dumpt lading grind op afrit
@Fliep_flap Gelukkig is er al een reductie van 68% gerealiseerd sinds 1990 door de boeren, en heeft de overheid hun een wanbeleid voorgehouden, met de impressie dat er niks zou gaan gebeuren, nog erger zelfs, er werd ingezet op schaalvergroting. Dus nee, de boeren hebben dit niet kunnen aanzien sinds 1985, aangezien er een hele tijd een ander beeld werd geschetst.
-9 kudos 2022-06-28 13:21:57 op Boerenblokkade?
@tennisarm Bedrijven zoals Tata steel, en vliegtuigen boven de 900m worden niet meegenomen in de berekeningen....
-8 kudos 2017-06-11 19:37:41 op Loloma bij HGT
Baklapafrikaan, liever niet..
-7 kudos 2023-06-29 18:48:33 op FDF-wappies gooien telefoonnummers CDA'ers op telegram
@Henkslaaf LTO is uit de vergaderingen gestapt omdat er alleen maar dingen werden geopperd door de overheid, en niks werdt toegezegd (zo kon een verbeterd verdienmodel niet worden beloofd) . Tevens is tabaksindustrie heel wat anders dan boeren, aangezien er nog steeds hongersnood is.
-6 kudos 2022-06-28 23:46:20 op Boeren zijn bij het huis van Van der Wal
Niet dat ik deze acties goedkeur, maar wat heeft de "sympathie" van de bevolking nou bereikt tot nu toe? Niks, nada noppes.
-6 kudos 2022-06-27 20:16:52 op Balen op de snelweg
@G.kalf van boeren die voor "miljoenen" worden uitgekocht, gaat het meeste naar de bank toe. Tevens, sommige boeren die inderdaad niet geleend hebben van de bank oid, zijn meestal boerenbedrijven die generaties lang in de familie zit.
-6 kudos 2017-01-10 13:24:42 op Een echte bierbuik
Goed gereedschap hangt onder een afdakje!
-5 kudos 2022-07-04 19:45:36 op Zo sparen we de burger
Hallo Boxman420. We exporteren maar 4% meer voedselwaren dan dat we importeren. Is ook te vinden op het CBS. Dus zodra de boeren afschalen, importeren we meer dan dat we exporteren.
-4 kudos 2022-06-22 10:46:52 op Boeren houden plaspauze
Veetelers zijn helemaal niet verspillers van voedsel; de koeien krijgen helemaal niet hoogwaardig voedsel wat anders zou kunnen worden gebruikt in de voedselindustrie . Neem als voorbeeld graan, het graan wat hier in Nederland wordt geproduceerd is niet goed genoeg voor eigen consumptie volgens bepaalde regels. En dan nog het veel benoemde Soja. Het soja wat koeien krijgen is Sojaschroot. Dit is ook afgekeurde soja, of soja wat overblijft nadat het al verwerkt is voor olie oid. Tevens wordt er 90 miljard geëxporteerd, en wordt er voor 60 miljard geimporteerd aan voedsel. (Bron CBS) Het is en blijft een feit dat Nederland het meest efficiënt is qua boeren, als we ze hier weg doen, moet er in andere landen, waar het nu naar toe geëxporteerd wordt, in verhouding meer koeien voor hetzelfde vlees. Mand.
-4 kudos 2022-07-25 00:20:15 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@snap dat dan! Wel als je gaat kijken naar de Duitse staat Noordrijn-westfalen. Qua oppervlakte, industrie, en mensen bijna identiek, maar alsnog een norm die 140x zo hoog is. Ook net over de grens is deze norm overal hoger dan hier in Nederland.
-3 kudos 2022-07-28 07:23:04 op Het is nog niet droog genoeg
@Opinionarenotfacts En hoe denk je dat het komt dat ze bestrijdingsmiddelen moeten gebruiken? Plus dat ze kunstmest gebruiken? Bestrijdingsmiddelen zijn er om onkruid, zoals jakobskruiskruid en dergelijke eruit te halen, en om de kwaliteit van het gewas te waarborgen. En nog ff kort door de bocht; Boeren zijn indirect verplicht om zoveel dieren te houden, want anders kan het niet uit. Loop geen onzin te verkondigen als je er niet weet waarom dit nu zo is, en hoe dit zo is gekomen.
-3 kudos 2022-07-24 23:56:24 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@DeKeizer1975 Blijkbaar weet Den-Haag helemaal niet zo goed wat ze doen, aangezien Financiën al met andere cijfers aankwam, terwijl het een overheid is?
-3 kudos 2022-06-27 20:26:25 op Balen op de snelweg
De overheid doet toch hetzelfde? De stikstofplan is gebaseerd op cijfers van het jaar 1900, en soms nog wel 1.5 eeuw daarvoor! Ze willen de natuur herstellen zoals die in het jaar 1900 was. Dit is toch ten zotte. Ook worden voor de modellen, getallen van vee gebruikt uit het jaar 2018. Sindsdien zijn er al 1.2 miljoen minder koeien. En hoe moet Vlieland 70% reduceren terwijl er geen boer op vlieland zit? De hele plan is niet gebasseerd op goede cijfers, terwijl het wel gaat om duizenden gezinnen, mischien wel honderdduizend gezinnen. Want niet alleen de boeren reduceren met 50%, alle bedrijven die achter de sector staan, veeartsen veevoerbedrijven, de transport sector en nog meer, moeten ook inkrimpen.
-3 kudos 2022-06-22 10:50:42 op Boeren houden plaspauze
@Paling&co Je beïnvloed niet alleen 20.000 boeren ermee, maar ook alle sectoren die er achter staan. Denk hierbij aan transportbedrijven, melkfabrieken, mechanisatiebedrijven etc etc.
-2 kudos 2017-08-01 15:14:08 op Opa mag ook even
En zijn scootmobiel uitgerekt...
-2 kudos 2022-06-28 17:38:45 op Boeren worden weggestuurd
@Galantir De stikstofwet, waar dit nu over gaat is gebaseerd op berekeningen waarin grote vervuilers, zoals Schiphol en Tatasteel niet, of niet goed zijn meegenomen. Dit klopt niet, en dus zijn de boeren ook boos hierover, en geef ze eens ongelijk? Boeren die jarenlang hebben geïnvesteerd, doordat er steeds meer regels kwamen, en de marges steeds kleiner hierdoor werden (En dus bijna noodgedwongenmoesten uit breiden), en nu wordt het door een pennenstreek weggehaald, met argumenten waarvan al heelveel zijn weerlegd, zie bijvoorbeeld Agrifacts.nl Sommige boeren hier, moeten met 95%! Reduceren, en krijgen vervolgens niet de kans om ergens anders verder te gaan, maar zelfs een beroepsverbod. Deze mensen hebben niks meer te verliezen, en dat gaat denk ik nog wel blijken uit de komende protesten. Ik heb zo de link niet, maar Geenstijl heeft ook, (voor het eerst) hierover een goed stuk geschreven, waarin je de situatie waar sommige boeren in zitten, kunt lezen.
-2 kudos 2022-06-28 23:35:40 op Rellen in Stroe
Flikker toch op kerel, veel boeren zijn helemaal geen milionair. In tegendeel zelfs, meesten verdienen onder het gemiddelde inkomen, voor 80 uur werk per week, en 365 dagen per jaar. En ja, sommige boeren zijn inderdaad miljonair. Vindt je het logisch, als hetzelfde bedrijf al generaties door gegeven is van vader op zoon. Het is niet dat boeren boer worden, en direct milionair zijn, integendeel. Weet u trouwens ook waarom de boeren subsidie krijgen? Om te voldoen aan de normen die hier elk jaar weer worden bijgescherpt, te voldoen. Ook om te kunnen concurreren met landen waar geen regels, of minder regels zijn voor het houden van veeteelt en groentes. Kort samengevat, die subsidies zijn er om jouw eten wat je koopt, goedkoop te maken.
-2 kudos 2017-08-13 11:23:38 op Het leven is hard
Nee, zag ik niet.
-2 kudos 2022-06-27 19:04:48 op Balen op de snelweg
Ambulance werdt er gewoon langs gelaten.
-2 kudos 2021-11-27 15:20:53 op Kankerpatiënten moeten wat langer wachten
Eens, of een terugkeer-regeling oid. De afgelopen 10 jaar is er kapot bezuinigd op de zorg, en daar ppukken wij nu de vruchten van. Ik snap dan ook niet, dat er in iedergeval niet iets wordt gedaan om meer ic bedden en verplegers in de toekomst te krijgen, voor als er nog een pandimie uitbreekt. Natuurlijk is honderdduizend ic bedden ook niet de oplossing, maar 1150 ic bedden voor 17 miljoen mensen, lijkt me niet erg veel. Dit is 6.59 ic bedden, per 100.000 inwoners. Maar aangezien we niet in 1 2 3 meer personeel kunnen krijgen moeten we het er het beste van maken.
-2 kudos 2017-08-31 00:17:55 op Weg met AZC!
Sommige asielzoekers zijn inderdaad wel goed, maar het is een feit dat er ook nep vluchtelingen over komen zoals een marrokaan die hier komt voor het geld dat ze krijgen.
-2 kudos 2022-07-24 22:58:01 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
Vaak gebeurd dit ook op stukken land waar het niet handig is om een ander gewas op te zetten. Ook krijgen koeien vaak voedsel, wat niet geschikt is voor humane consumptie, of wat als restafval overblijft nadat al het "nuttige"er uit is gehaald (soja)
-1 kudos 2022-07-24 23:22:17 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@drift0r ik geloof zelf niet in the great reset en noem maar op, maar wat ik wel gek vindt, is dat Kaag en Rutte eerst alles ontkende over dat ze bij WEF meetings waren etc, terwijl later met vrijgekomen documenten het tegendeel bleek.
-1 kudos 2022-07-24 23:43:31 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
Monseigneur_C Paprika ontkent hier alleen het Stikstof probleem, niet de rest. Het stikstof "probleem" is hartstikke krom als je het gaat vergelijken met buurlanden.
-1 kudos 2022-07-24 23:26:03 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@1twee3 Waarom worden boeren die net over de grens zitten, niet aangepakt dan? Een EU toch? Dan zou er ook een norm moeten zijn. Die norm hier is 140x zo streng als in Duitsland. Beetje krom niet?
-1 kudos 2019-12-18 18:26:13 op Hoezo drukte op de snelwegen?
Kom op man, als uw baan, en tevens hun hele leven op het spel staat, zou u dan niet hetzelfde doen? Of gaat u op het malieveld staan, waar de overheid geen aandacht aan besteedt. Natuurlijk zijn er dingen die niet door de beugel kunnen, zoals de vergelijking met de joden. Maar goed, er zitten altijd rotte appels tussen, en juist die komen op het nieuws.
-1 kudos 2022-06-22 16:07:48 op A1 boerenprotest
Deze actie is al meer dan een week bekend, de mensen die nu een uurlater op hun bestemming komen, hadden ook een uur eerder weg kunnen gaan, aangezien ze al wisten dat dit eraan zou komen. Tevens kunnen politieauto's en dergelijke nog gewoon over de vluchtstrook. Mand.
-1 kudos 2023-06-29 19:08:47 op Daar gaan de boertjes weer
@Dominique En dat doet de overheid op het moment niet? Totaal geen water bij de wijn doen, allemaal dingen eisen, maar geen beloftes terug doen? Er kan van beide kanten wat worden gezegd, en door deze protest acties, kijken de meeste alleen negatief naar de boeren toe.
-1 kudos 2022-06-27 21:41:05 op Balen op de snelweg
@Da luke Ook boeren die heel goed hebben vooruitgekeken, en er voor hebben gezorgd dat de stikstof uitstoot nu al met 50% is gedaald ten opzichte van 1990(!) Zijn nu de lul. Tevens, wordt er alleen gekeken naar het uitkopen van boeren, terwijl ze helpen om te veranderen naar akkerbouwers, veel goedkoper is. En nog maals, je hebt hier niet alleen de boeren mee, maar ook alle bedrijven die achter de boeren staan. Deze worden niet uitgekocht, en krijgen geen compensatie.
-1 kudos 2022-07-24 23:48:36 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@Ayrton-feynman Ook minder vliegen scheelt brandstof. Bij verbranding komt namenlijk ook stikstof oxiden vrij in de vorm van NOx. Hiervoor heb je onder andere dan ook een katalysator onder je auto zitten.
-1 kudos 2022-07-24 23:46:15 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
@ayrton-feynman Het klimaat en geografie is ook 500 km verderop een stuk minder geschikt voor koeien dan hier.
-1 kudos 2022-06-29 23:28:14 op Gezellig in Apeldoorn
@bramdaris Meestal gaat een boerenzoon naar deze acties toe, of stellen ze het niet belangrijke werk een dag uit. Voeren wordt altijd nog op dezelfde tijd gedaan, is het niet door de boer zelf, danwel zijn familie
-1 kudos 2022-06-29 23:15:24 op Boer dumpt lading grind op afrit
Boeren zijn afgelopen 2 jaar, sinds het vorige protest, steeds in gesprek geweest met de overheid, en meedere oplossingen aangeboden. Waaronder ook innovaties. Nu is er bijvoorbeeld ook de innovatie van Mezt. De overheid legt dit helaas aan kant, en doet hier niks mee.
-1 kudos 2022-07-04 18:21:11 op Blokkeerboeren geblokkeerd
En toen de politie een langzaam rijdende actie deed kregen ze ook niks.... ook meten met 2 maten.
0 kudos 2017-07-13 20:32:51 op Jeroen op Zwarte cross
Waar kan ik ze kopen? Kan ik het ook dragen op een feestje met vriende... O wacht ik heb er geen
0 kudos 2021-11-27 15:53:03 op Kankerpatiënten moeten wat langer wachten
Eens, dat het voor mensen die bewust dik zijn, misschien beter is om af te vallen maar, wat met mensen die een aandoening hebben, waardoor ze wat forser zijn? (Schildklier problemen bijv.) Het zelfde geld met de vaccinatie, in die 12 procent die niet gevacineerd zijn, zitten ook mensen die door onderliggende medis he redenen zich niet laten vaccineren (auto imuun ziekte oid). Dit is misschien een kleine groep, maar dan alsnog. Tevens, zou het "2g beleid", wat hier in sommige andere comments wordt genoemd, ook niet helpen. Als gevaccineerde kun je namenlijk nog steeds mensen besmetten. Dit vond ik dus ook heel hypocriet de afgelopen half jaar. Een ongevaccineerde, die een test een paar uur van te voren doet om naar een festival te gaan, en zeker weet dat hij negatief is, kan alsnog worden besmet daar door een gevacineerde, aangezien hun zich niet hoeven te laten testen. Hier gaat denk ik al wat structureel mis.
0 kudos 2019-10-16 20:38:27 op Boeren leggen tramverkeer plat
@Dhr. K. Boeren werken niet zoals een “normaal” persoon, ze werken 7 dagen in de week, van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Tevens voelt het tegenwoordig niet meer dat de boer zelf het bedrijf runt, maar alle instanties en de regering.
0 kudos 2022-07-24 23:00:47 op Steunbetuiging Trump voor de Nederlandse boeren
"Ze verliezen hun land niet" Als jij een hypitheek van een paar miljoen hebt, op je nieuwe stal, en dat nu moet gaan opbrengen met een kantoorbaan, dat wordt hem niet...
0 kudos 2017-08-14 11:57:58 op Husky is high
@stuimigweertje1 Volgens mij ben je met de verkeerde been uit het bed gestapt.
0 kudos 2022-06-29 19:05:13 op Boeren onderweg naar Tweede Kamer
@G.kalf Jij hebt niks beters te melden dan Agri millionairs. Als jij je eens verdiept, en gaat vragen aan boeren zelf, kom je er al gauw achter dat boeren helemaal niet millionair zijn. Hun vermogen, dus met al hun bezit (Trekkers etc) bij elkaar opgeteld misschien wel, maar als je vervolgens hun leningen bij de bank eraf trekt, zijn het bij lange na geen millionairs.
0 kudos 2022-06-29 10:12:10 op Boeren steken graag een fikkie
@potverjandorie U schetst nu het beeld alsof boeren niks hebben gedaan aan de uitstoot sinds 1980. Dit hebben ze zeer zeker gedaan. Hoe is anders de stikstof uitstoot binnen de sector, al met 67% gedaald ten opzichte van 1990, en dit met bijna hetzelfde aantal vee. Terug komend op uw stuk over Duitsland, Duitsland heeft ook nog een norm, die 100x zo hoog is als die hier in Nederland.