DumpStats voor CoenvanKasteel

189 +222 -33

Kudos

#65233 (Top 23.7403%)

Kudos/dag 0.07
Kudos/reaguursel 7.27
Meeste kudos op 1 reaguursel 100
Minste kudos op 1 reaguursel -16

26

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 7.8
Reacties per reaguursel 0.35
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 1
Gestart op 23-07-2017

Kudoverloop over tijd

0 kudos 2018-01-30 18:57:04 door Busdriver op Oprotten vieze bumperklever!
Valide vraag. TCAS berekent de snelheid waarmee je elkaar nadert (closure rate) en niet de afstand. Berekent TCAS dat je koers dermate is dat je binnen 30 seconden zou kunnen botsen dan krijg je een TCAS RA (Resolution Advisory). Zo kun je een RA krijgen als je in werkelijkheid juist 1000’ boven of andere kist aflevelt. Altijd klote, want dan weet je dat je niet genoeg geanticipeerd hebt op een te grote closure rate, wat makkelijk te voorkomen was geweest door minder hard te klimmen of te dalen.

2 kudos 2018-01-30 15:36:19 door GaMeZbEaTzz op Oprotten vieze bumperklever!
Lt-kol, turbulentie valt op hoogte aanzienlijk meer mee dan op de grond. Dit komt door verschillende aspecten, te veel en langdradig om een reaguursel voor te maken het is allemaal op internet te vinden. Grote/gewicht van de voorliggende/achterliggende vliegtuig speelt zeker een rol, maar in dit geval vliegt de filmert in een Wolfe Air Learjet https://goo.gl/images/g7yYti... De Air Canada zal door dit type niet snel turbulentie ontvangen.

0 kudos 2018-01-30 15:22:31 door johnny_nl_nl op Oprotten vieze bumperklever!
"wake turbulence" valt best mee gezien. Alleen bij opstijgen en landen kan het erg naar zijn. Militaire vliegtuigen vliegen ook in formaties. Dat zou ook niet kunnen als dit link zou zijn. \r
Al zeg ik niet dat die A321 van Air Canada Wake Turbulence vrij zal zijn.

0 kudos 2018-01-30 15:18:58 door Lt-Kol Kilgore op Oprotten vieze bumperklever!
Ik ben geen expert, maar hoe zit dat met turbulentie die vliegtuig 1 veroorzaakt ? (al is dat bij bijtanken in de lucht natuurlijk ook het geval.)

10 kudos 2018-01-30 15:10:10 door johnny_nl_nl op Oprotten vieze bumperklever!
TCAS "grijpt in"? TCAS alert alleen. De piloot kiest om hier in te grijpen of niet.\r
Overigens lijks dit op een demo flight van hun 737-MAX delivery.