DumpStats voor Captain_Redbeard

1,272 +1392 -120

Kudos

#31630 (Top 11.5111%)

Kudos/dag 0.39
Kudos/reaguursel 42.4
Meeste kudos op 1 reaguursel 1143
Minste kudos op 1 reaguursel -97

30

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.01
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 22
Reacties per reaguursel 0.5
Meeste reaguursels op 1 dag 2
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 24-11-2015

Kudoverloop over tijd

4 kudos 2021-04-12 23:26:21 op Dochter haalt knipperlichtvloeistof
Wij noemen onze vetpriesters altijd machinisten ! Op de grote handelsvaart wel te verstaan ! Groeten van een eerste stuurman bij een Groningse rederij!

2 kudos 2019-07-15 23:30:11 op Stout geweest
Dit was daadwerkelijk vanmiddag in Zeewolde... en ja, deze tekst vloog vele rondjes boven het dorp...

0 kudos 2019-07-15 19:31:30 op Stout geweest
Welkom in Zeewolde, waar meneer Aart (geen Delano) iedereen heeft verheugd met deze actie...

-13 kudos 2019-06-27 00:19:16 op Gehandicapte knul pesten
Fucking toetsenbord helden hier... Na het filmpje van die jongen die in de bosjes in elkaar werd getrapt door een stel Finnen is er ook nooit wat publiekelijk ondernomen. Wacht een tweetal dagen en dan heeft vrouwe justitia alweer een verdachte, krijgen we context van onze geliefde vrienden van de politie en keert de rust weder in Dumpert land...

28 kudos 2019-06-15 02:52:29 op Aso agent gespot
Als zelfs je vrouw/vriendin vraagt of dat nou echt nodig was... moet je toch eens met jouw IQ is gaan nadenken of dit het verstandigste was wat je de afgelopen week heb gedaan !

1 kudos 2018-12-27 20:22:11 op Buurman en buurman
Al lid geworden van de rubberentegel federatie ?

4 kudos 2018-12-27 20:20:14 op Buurman en buurman
Implosie ? Uitstekend kerel, ga jij het de zwitsals hier nog maar eens uitleggen !

14 kudos 2018-10-02 20:01:41 op Kopschoppen 2.0
Sarcasme blijft toch een punt van aandacht bij onze reaguurders...

4 kudos 2018-05-02 18:20:08 op Hij was niet over de lijn!!!!1!
4 Jaar lang KNVB scheidsrechter geweest, de ouders van de F-jes waren meestal het grootste probleem... Senioren teams viel nog wel eens een argument mee aan te gaan.

5 kudos 2018-04-03 19:46:07 op Inbrekers betrapt
Zelfs met een zonnebril op, zie je de angst in de ogen van de pistoolzwaaier...

4 kudos 2018-04-01 13:17:07 op Engeltje op je schouder
Mocht jij van jou moeder je rijbewijs niet halen ? Als iemand hier iets moet compenseren...

2 kudos 2017-09-11 17:37:17 op 30 Dagen timelapse op zee
Ben wel benieuwd hoeveel zeelui een dumpert reaguurder zijn. Hier een C/O bij een groningse club.

2 kudos 2017-09-11 17:31:54 op 30 Dagen timelapse op zee
@pzw Bijna goed man....5 lampen verplicht... 2x boordlicht, 2x stoplicht en het heklicht. Allen schijnen niet of weg van de brug oftewel het gedeelte bovenop waar men wachtloopt. Wij hebben de meest prachtige hemelgezichten. Voornamelijk op de stille Oceaan.

44 kudos 2017-05-30 12:35:39 op Avondje uit in Monaco
Hoe leg je nou z'n bon op tafel, met je drogen ogen, als ober...? Voila Monseigneur...bon chance

6 kudos 2015-11-24 13:20:32 op Ankerkabel schiet los
Dit is een redelijke gang van zaken eigenlijk. Men pompt door middel van de zgn. "winch" het anker uit tot aan de bodem. Nadat het anker recht onder het kluisgat ligt ontkoppelt men de winch en gaat men op zwaartekracht verder. Elke 27,5 meter ketting noemt men een "shackle" om maar met zeetermen verder te gaan, deze shackles zijn verbonden met een schalm stuk.Vanaf het schalm stuk wordt er meestal een stuk touw op de schakel gedaan van het genummerde shackle.Dus shackle 7 heeft vanaf het schalm stuk op schakel 7 een stuk touw op de horizontale as gebonden zitten. Door middel van het echolood wordt gekeken hoe diep het op die ankerplaats is en dan met een eenvoudige rekensom wordt er bepaald door de kapitein hoeveel shackle men moet steken rekening houdend met wind en stroom.

Ter info. een gemiddeld schip van 150 meter heeft 11 shackles aan beide zijdes van het schip dus een totale lengte van 22 shackles van 27,5 meter = 605 meter aan ankerketting.

Hier heeft men de bandrem dusdanig ver opengedraaid dat er teveel moment op de ketting staat op het moment dat het schip zich achterwaarts begeeft.Dit doet men om de ketting over de bodem in een rechte lijn te trekken om zo veel mogelijk houvast te hebben.

Normaal moet je dit kunnen stoppen door de bandrem weer dicht te draaien. Maar ik vermoed dat men de verkeerde kant op draait. En dat de bandrem dusdanig is versleten dat men staal op staal draait.