DumpStats voor Busdriver

10,286 +10969 -683

Kudos

#6850 (Top 2.5470%)

Kudos/dag 1.6
Kudos/reaguursel 19.52
Meeste kudos op 1 reaguursel 542
Minste kudos op 1 reaguursel -113

527

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.08
Topreaguursels 3
Woorden per reaguursel 34.5
Reacties per reaguursel 0.26
Meeste reaguursels op 1 dag 9
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 04-10-2006

Kudoverloop over tijd

-113 kudos 2017-12-12 19:56:20 op Schiphol vliegtuigfittie
Het is godverdomme geen kroeg waarbij je een tik terug kunt geven als een idioot je tegen je harses slaat. Ook al sta je in je recht, aan boord gedraag je je gewoon. Dat betekent op geen enkele vorm verbale- of fysieke agressie tentoonspreiden. Ook niet ter verdediging. Bij mij ga je dan ook van boord.\r
\r
Ik ben blij dat ze de pet bij ons hebben afgeschaft om meer “benaderbaar” te zijn voor de passagier. De hedendaagse passagier is (helaas) de afspiegeling van de maatschappij en heeft autoriteit nodig. Moving your world...

-105 kudos 2020-01-12 21:51:24 op Diorama
Semmeringbahn net ten zuid-westen van Wenen. Geweldige route richting Venetië.

-77 kudos 2021-02-10 08:27:18 op Landingsbaan sneeuwvrij
Als we het over prutser willen hebben dan is Schiphol het wel. Moeten ze die ene keer sneeuwschuivers inzetten, gaat zo’n ding kapot op de 06 waardoor het veld dicht gaat met indefinite delay.

-45 kudos 2018-08-05 05:32:55 op Liev meisje is gevaarlijk
Dat het referentiekader van jullie pubers niet verder rijkt dan gewelddadige videospelletjes en alle vrouwen sletten en hoe zijn, zegt genoeg over jullie. Terwijl jullie in het donker zitten te rukken op de zolderkamer geeft zij gevechtsinstructie aan andere 18 jarige jongens en meiden. Wie is er nu zielig?

-21 kudos 2019-02-26 10:43:32 op Knokken met dronken dropjes
Het valt me op dat het altijd Nederlanders zijn die moeten knokken als ze gezopen hebben. Zelfs op wintersport zie je alleen de Nederlanders knokken terwijl er met de Scandinaviërs, Engels, Welshmen, Schotten of Duitsers nooit problemen is. Ook met stappen in de betreffende landen heb ik nog nooit dermate knokpartijen gezien.

-21 kudos 2018-08-04 23:56:39 op Liev meisje is gevaarlijk
Guttegut, normaal worden IDF dames in uniform wel goed ontvangen hier. Of zijn jullie een beetje bang voor de controle die ze heeft over haar X95 Tavor?

-17 kudos 2014-11-07 10:57:44 op Vliegtuigcrash in Rusland
Inderdaad klassiek gevalletje van overtrek doordat men te dicht bij de grond of bomen is en daardoor de weinig bank aan durft te rollen. Om toch de bocht te kunnen maken geeft men teveel voeten om gierend de bocht door te gaan. Als gevolg daarvan neemt de snelheid van de binnenste vleugel af en komt de kist in een tolvlucht. Zie je ook af en toe bij zweefvliegers bij de laatste bocht van base naar final als ze (te) laag zitten.

-9 kudos 2016-11-22 14:23:35 op Wat is reverse thrust?
Ik word zo moe van al die hipster F/O's die menen captain te zijn en alleen maar bezig zijn om views, clicks en likes te krijgen op Social media in plaats van te concentreren op het vliegen.

-9 kudos 2020-04-15 20:17:28 op Landing op Schiphol
Goed gezien. Mag officieel niet en is zelfs een NOTAM van:

E) COVID-19: FLIGHT RESTRICTIONS.
IN ACCORDANCE WITH PHYSICAL DISTANCING MEASURES COVID-19 BY LOCAL
AUTHORITIES BASED ON DIRECTIVES MINISTRIES OF HEALTH AND JUSTICE,
GENERAL AVIATION FLIGHTS INCLUDING AERIAL WORK WITH POB, OTHER THAN
HOUSEHOLD MEMBERS, DISTANCE LESS THAN 1,5M ARE PROHIBITED.
POLICE, HEMS AND SAR FLIGHTS ARE EXEMPTED.

-8 kudos 2020-10-09 18:22:09 op Meisje zoekt paal
Lekker stiekem vanachter het raam een foto maken en op het internet plempen. Kneus...

-8 kudos 2017-05-24 15:23:32 op Liev meisje leert je Duits
Oida, bist deppat du wappla?! Duits?\r
\r
Als je geen klap op je bek wilt van een "Wiener" dan zou ik de titel even aanpassen naar "Lief (met een F) meisje leert je Wienerisch"\r
\r
Bussi\r
\r

-8 kudos 2014-11-07 11:46:17 op Vliegtuigcrash in Rusland
P.s.2 het naar links driften tijdens de G/A kan ook duiden op een linksdraaiende prop die niet gecompenseerd wordt met een juiste hoeveelheid voeten. Ik denk dat initieel het "strartle effect" (schrik moment) van de onverwachte G/A er voor zorgde dat de PF achter de feiten aan ging lopen. Is dat genoeg onderbouwing Dee Miller? ;)

-7 kudos 2014-11-07 11:34:57 op Vliegtuigcrash in Rusland
Dee Miller, interessant dat je dat kunt concluderen aangezien we niet weten wanneer de kist overtrok omdat we geen stall warning hoorden. Ik heb wel meer dan 30 graden bank gezien, maar toen was het neusje al onder de horizon, dus in de overtrek. Zoals gezegd zie je dit psychische phenomeen veel bij zweefvliegers omdat zij niet zomaar extra hoogte (potentiële energie) kunnen creëeren. Lees maar eens een paar rapporten van de Onderzoeksraad. Gezien het feit dat de PNF het gas deed vermoed ik dat hij dacht dat hij meer energie had en hem dus wel door de bocht kon gieren/slippen. Het ontbreken van de stall warning deed hem pas te laat realiseren dat hij in een stal was. Dat de kist zo overduidelijk in een vrille (tolvlucht) terecht komt is een aanwijzing dat de binnenste vleugel als eerste overtrok.

-6 kudos 2021-10-28 22:25:18 op Strepen op je bal
Zal wel niet die geweldige pusbackchauf uit KL2020 terug in de lucht zijn die meent dat hij ook verantwoordelijk is voor de veilige uitvoering van een vlucht.

-6 kudos 2015-09-19 20:01:30 op Hoe klinkt een geluiddemper eigenlijk?
Waarom de minnetjes? De P22 is met zijn 5.5mm (.22 kaliber) een proppenschieter vergeleken met de 9mm van de PPQ of P99. Kijk eens naar de terugslag, of eerder het gebrek er aan.

-6 kudos 2016-02-24 15:29:31 op Dalfsen in het NOS-journaal
Als ze de verleden tijd van vallen had willen gebruiken had ze ook wel "raakten" gebruikt i.p.v raken. Ze zegt dus gewoon "Er valt 1 dode, 6 mensen raken gewond.

-5 kudos 2021-03-15 07:54:47 op Politie in het nauw aan het water
Wat is er verbazingwekkend? Je zegt het toch zelf al, raddraaiers moeten aangepakt worden. Vaak mag de politie in de optiek van normale gehoorzame burgers wel harder optreden bij mensen die stelselmatig de randen van de wet opzoeken,

-5 kudos 2021-08-17 12:28:00 op Thunderstruck!
@BliksemFlitZ | 17-08-2021 | 12:20: Watt?

-4 kudos 2014-12-10 09:30:27 op Schoonmaakster maakt cockpit schoon
Over centre locking system. Dit kun je simplistisch vergelijken met wanneer je je hand uitstrekt met je handpalm naar boven. Druk daarna met je andere vuist stevig onder je elleboog. Probeer nu je hand verder naar beneden te drukken. Hierdoor fixeer je je arm

Idd trekt een hydraulische cilinder bij het bewegen van de gear lever deze uit zijn over centre positie. Een andere hydraulische cilinder het gear omhoog trekt. Alleen doet zwaartekracht hier al genoeg. Normal system behaviour dus.

Je moet gewoon met je tengels van de gear lever afzitten op de grond. De safety pins tijdens het slepen zijn omdat er (vaak) geen hydraulische druk aanwezig en daardoor bovenstaande kan gebeuren.

-4 kudos 2022-03-08 10:29:36 op Mama is boos
Zegt de persoon met de Zwitsal achter z’n naam

-4 kudos 2015-03-04 19:24:35 op Zeldzame take off naar het strand in Sint Maarten
Mambo43, mooie uitleg maar dit is geen normale take off. Denk immers niet dat ze 35 voet boven de threshold zaten;) De lage pitch en ditto climb gradient doen ook anders vermoeden...

-4 kudos 2023-07-19 21:06:59 op Kutwijkagent valt jeugd iedewre dag lastig
Maar het is toch wel klote hè, die agent weet dondersgoed dat als hij ook maar iets verkeerd doet dat hij hangt. Het is niet voor niks dat hij zijn zonnevizier naar beneden heeft.

-3 kudos 2023-03-29 15:56:02 op Mark door de AI molen halen
Hij zou twee weken later geen actieve herinnering meer hebben aan het gevolgd worden door een camera.

-3 kudos 2015-03-24 14:04:08 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
Uit de grafiek kan je opmerken dat allebei de motoren uit zijn. Ze moeten zo'n dergelijke daling inzetten om niet letterlijk uit de lucht te vallen. maar het vreemde vind ik dat op moment van daling en daarna geen verandering van koers is.
Jedz | 24-03-15 @ 13:58 | + 0 -


Hoe maak jij dat op dan? Nogmaals, dit is een redelijke normale daling maar met een hoge voorwaarts snelheid terwijl je in de daling normaal de snelheid afneemt. Indien beide motoren zijn uitgevallen dan draai je naar het meest dichtbijzijnde veld toe en al helemaal weg van hoog terrein. Daarbij starts je de APU (startmotor) om de motoren de proberen te starten, dus kun je juist je snelheid terugnemen om zo ver mogelijk te glijden. Je bent een zweefvliegtuig dus je valt niet letterlijk uit de lucht.

-3 kudos 2019-06-16 02:46:59 op Vliegtuigje stort neer
@Bloodyb | 16-06-19 | 02:22: inderdaad. En zo te zien staat het richtingsroer neutraal, maar zijn de ailerons vol uitgeslagen.

-3 kudos 2021-06-16 22:20:15 op BradgeTV reviewed maaltijdsalade
Prima dat wij ons aan jou kunnen vergapen. Dank daarvoor. Maar stel eens een concreet plan op waar je jezelf over 5 jaar wilt zien en dan bij voorkeur iets wat toegevoegde waarde voor jezelf en de maatschappij heeft. Dus zoek in godsnaam een baan, ga bewegen, ga ZELF koken, ontwikkel jezelf en maak wat van je fucking leven.

-2 kudos 2014-12-11 00:35:37 op Schoonmaakster maakt cockpit schoon
@ busdriver safety pins zitten er tijdens het slepen in om de stuur cylinders te bypassen, anders zou hij bij een stuurbeweging afbreken. En aangezien je remdruk nodig hebt voor het remmen doen ze pinnen erin. Pinnen in het knikframe zorgen ervoor dat het landingsgestel niet inklapt. Die doen ze meteen op het platform erin.
sybje | 10-12-14 @ 13:22 | + 1 -

Jij bedoelt de bypass pin. Dan is èèn pin en wordt op het noester gezet. Die gebruik je ook bij de pushback van oa de 737. Veel andere types hebben die niet en staat ook hier los van. Ik heb het dan ook over de safety pins (3 stuks). Precies zoals jij netjes herhaalt;)

-2 kudos 2020-09-08 08:38:59 op Rondjes.. Ik vlieg alleen maar rondjes..
Klopt, maar men kiest er voor om voorwaartse snelheid te behouden in het geval dat èèn van beide motoren uitvalt. Je hebt dan al snelheid die je kan gebruiken, terwijl je in een hover eerst statische energie (hoogte) in moet wisselen voor snelheid (Kinetische energie). En dat is onwenselijk.

-2 kudos 2015-03-24 14:22:23 op Grafiek laatste deel vlucht vliegramp
Aker78 lees je ook wat ik schrijf? Die 400kts zijn geen KIAS maar hoogstwaarschijnlijk groundspeed of anders TAS. De IAS in cruise is ongeveer 240/m.78 in de daling normaal 290/270 KIAS.

-2 kudos 2017-07-14 21:48:38 op Champagne niet op?
Het veiligheidsfilmpje wordt gespeeld dus vermoed dat het hier om champagne gaat die voor vertrek is aangeboden. Men gaat dan met een dienblad vol met champagne, jus en water door de Bussiness Class als welkoms drankje. De vlucht zal lang genoeg duren dat iemand nog champagne wil. Echter, het is wel pauperig. Een vliegtuig heeft in de galley ook gewoon een afvoerputje. Er moet wel meer troep weg gegooid worden. Of gaat dat bij Emirates ook in die champagnefles?

-2 kudos 2021-10-03 18:57:46 op Rijden met supercar
Snel de camera uitzetten, alsof het nog een verschil gaat maken voor de verzekering.

-2 kudos 2020-05-25 10:00:07 op Welkom in de gayborhood
Denk dat enige context ontbreekt. Meneer de filmert staat met een (protest)bord waar ik meen het woord “Equal/Equality” op te ontcijferen. Ook zijn afsluiter “You need Jezus ma’am”, doet me vermoeden dat hier meer aan de hand is dan dat een simpele voorbijganger zonder reden helemaal naar de tyfus wordt geschreeuwd.

-2 kudos 2020-05-18 09:26:25 op Canadese aerobatics jet stort neer
Lijkt inderdaad een overtrek op de lage vleugel gezien de hele slag van een vrille die daar op volgt. Na het ejecten meen ik wel een kleine rookpluim te zien bij de kist. Ook hoor ik geen motor geluid. Er is ook een kans dat de kist motor problemen kreeg tijdens de flyby. Vervolgens heeft de vlieger zijn snelheid in hoogte om willen zetten om terug te keren naar het veld. Zeker gezien de bergen in de omgeving zou zo iets niet makkelijk zijn. Maar ook dit is puur speculatief.

-2 kudos 2022-02-19 20:05:02 op Rechts gaat voor
Je zult er maar net met je kinderwagen lopen.

-2 kudos 2014-11-09 11:30:23 op Vliegtuigcrash in Rusland
Hugh Janus/Mc Red Devil; ik schreef " af en en toe" en niet "regelmatig", dat maak jij er van. Dat is een wezenlijk verschil.
Af en toe, op onregelmatige tijden, soms, met tussenpozen, zo nu en dan, wel eens. Allemaal is dat wat anders dat de "regelmatig" die jij pretendeert. Met vliegen wel je bril op?;)