3,197 +3494 -297
Kudos
#18704 (Top 6.8176%)
Kudos/dag | 0.54 |
Kudos/reaguursel | 13.43 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 306 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -170 |
3,197 +3494 -297
Kudos
#18704 (Top 6.8176%)
Kudos/dag | 0.54 |
Kudos/reaguursel | 13.43 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 306 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -170 |
238
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.04 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 47.3 |
Reacties per reaguursel | 0.07 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 7 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 12-09-2008 |
Kudoverloop over tijd
-170 kudos 2013-03-15 18:20:12 op Dronken ruziezoeker wordt uitgeschakeld
+1 voor de 'corrigerende tik', wel enigszins terecht
-1 voor de manier waarop
-1 voor natrappen van de meneer met het grijze shirt
-1 voor natrappen van meneer met het zwarte shirt
-30 kudos 2013-04-26 21:34:02 op Jennifer Lawrence gaat naar de fitness
En de achterkant:
http://www.fropki.com/xlmpdt/S...
-20 kudos 2017-04-07 18:34:14 op Maan doet doorschijnend kiekje
Voegt niet heel veel bijzonders toe, maar voor de geïnteresseerden, hier het bewegende beeld:\r
http://nl.tinypic.com/r/2n856c...
-12 kudos 2014-02-09 22:26:55 op Ik wil RACEN!!
Joriksoon | 09-02-14 @ 20:52
Ten eerste zie ik in het filmpje niet 6, maar 5 honden. Ten tweede, het komt voor dat er voorop één hond is te vinden, waarachter 'paren' worden gevormd. Zodoende ontstaat er een oneven getal/aantal honden: 7 honden (1 voorop, 6 daarachter in 3 paren) zorgen voor 28 poten, of in het geval van dit filmpje: 5 honden (1 voorop, 4 daarachter in 2 paren) geeft een totaal van 20 poten.
-12 kudos 2015-09-27 16:09:51 op Een zonneklep
http://www.mandatory.com/2013/...
-7 kudos 2016-04-03 21:49:18 op Max fucking blij
Is er niet 'extra' beeldmateriaal van de roodharige dame die vanaf ca. 00:49 in beeld komt?
-6 kudos 2018-08-10 10:41:07 op Arrestatie loopt uit de klauwen
https://www.nbcphiladelphia.co...
-6 kudos 2014-04-06 15:38:46 op Geheim agent mascotte
Dame in kwestie is Sophia Minnaert
https://twitter.com/SophiaMinn...
-3 kudos 2012-01-26 00:20:57 op Lesje voor Kimbo
Mooi stukje, zoals meerderen al zeiden; redelijke basis voor de meeste 'traditionele' vechtsporten.
@ darion1989 | 25-01-12 @ 21:25
Wie heeft er gezegd dat men hierbij tijdens een gevecht stil staat? Dit gaat enkel en alleen over het idee achter de techniek en de techniek zelf; zodra die onder de knie is komt de rest vanzelf, ook tijdens het bewegen.
Goed voorbeeld: Bruce Lee; maakt gebruik van dezelfde 'techniek' (om het heel kort samen te vatten en erg kort door de bocht te noemen), maar hem zag je nergens stil staan tijdens een gevecht.
*pakt zijn 'Limited (150 prints wereldwijd = trots :)) Extended Edition of The Tao of Jeet Kune Do' er maar weer eens bij, om deze nogmaals rustig door te lezen*
-3 kudos 2013-05-10 23:11:36 op Als ze missen dan ben ik vissen...
http://www.skoften.net/index/g...
-3 kudos 2017-12-22 22:15:57 op Laaghangende mist in Amsterdam
dan*
-2 kudos 2013-07-21 23:32:08 op Orca wil spelen
Keiko 2.0?
-2 kudos 2013-06-12 01:09:52 op Winfail autospringen
Sowieso meer geluk dan wijsheid... Meneer was te laat en komt door de klap met geluk goed terecht. Auto ging naar mijn idee wel een beetje snel, maar dat pakte hier goed uit. Als de auto langzamer of sneller ging was het meer een faalfilmpje geweest...
-2 kudos 2014-03-09 02:16:00 op Uitsmijter vs Schietmeneer
Ik hoop serieus dat jij nooit zelfverdediging of iets dergelijks gaat geven. Dat is wellicht één van de slechtste 'tips' die ik ooit heb gehoord.
-2 kudos 2014-02-10 01:17:41 op Ik wil RACEN!!
Watdenkjewelniet | 10-02-14 @ 00:24
Haha, wat denk jij wel niet?
-2 kudos 2018-04-06 12:30:30 op Ik doe het 1 keer voor
@Topreaguursel: https://www.instagram.com/tkda... (lijkt haar te zijn)
-2 kudos 2014-02-09 23:22:51 op Ik wil RACEN!!
Never mind... Het is wel degelijk mogelijk, maar Dima Beeline heeft zelf aangegeven gebruik te hebben gemaakt van een span van 6. Faal mijnerzijds, excuus!
-2 kudos 2017-02-09 15:13:15 op Joe gaat naar de Technoparade in Parijs
Lijkt soms zo oneerlijk verdeeld als je naar de dame ernaast kijkt...
-2 kudos 2013-05-16 21:19:38 op MANHUNT!!!1
http://www.autoweek.nl/kenteke... Botsproef resultaat: 4/5 sterren (Specificaties > Techniek)
-2 kudos 2015-04-25 21:47:10 op Angelina Jolie tegen de VN
Reconquistador | 25-04-15 @ 21:32
De mails zelf niet gelezen, maar van wat ik begrijp is dat mevrouw Pascal en meneer Rudin eerst 'normaal' met haar in gesprek waren over diverse zaken (o.a. over een verfilming van Cleopatra), vervolgens haar uit de 'to/cc/bcc' lijst halen en daarna achter haar rug negatief over haar hebben gesproken.
Nu kan ik niet oordelen over de opmerkingen rond 'verwend nest' en dergelijke, maar meneer Pascal schijnt zelf (ook) niet de meest 'heilige' persoon te zijn - iets over racistische opmerkingen jegens Obama.
Pot en ketel?
En ook al zou ze bepaalde eisen of wat dan maar ook hebben (diva-achtig gedrag misschien) en de e-mails enigszins gerechtvaardigt zijn (wat ik dus overigens niet zeg), dat doet totaal niet af aan het humanitaire werk wat ze heeft verricht. En dat is per definitie alleen al het tegenovergestelde van narcisme.
-1 kudos 2009-09-29 08:51:20 op Karate meisje kicked ass
Karate (wat lege hand betekend) met messen in je hand???
Fiets 29-09-09 @ 08:35
Geen messen, maar Nunchaku zijn dat :-).
Inderdaad, karate staat feitelijk voor het 'vechten' met de lege hand, dus ietwat tegenstrijdig...
Jongedame in kwestie is Samantha (Sammy) Smith, volgens mij op het moment 12 jaar jong en al een zwarte band in Kenpo Karate.
Ze heeft al tig titels op haar naam staan, behendig met onder andere de Bo (staf), Kama's (soort van sikkel) en Nunchaku ('wurgstokjes;).
Respect!
-1 kudos 2013-07-26 20:50:30 op Shakira aan de diaree
Niks mis met dat achterwerk!
Eén van de vele filmpjes online te vinden; http://www.youtube.com/watch?v...
-1 kudos 2013-11-16 01:50:00 op Het geluid van 100 startende sportwagens
Bij de meeste auto's is het wel duidelijk waar het om gaat, maar bij die van 4:40 is het mij niet echt duidelijk om welke auto het gaat, iemand?
- Shot na stukje vanuit de auto
- De betreffende auto staat links van een witte
- Na het shot komt een Ferrari.
-1 kudos 2012-05-04 19:52:11 op Wereldgoal Cissé
Ter aanvulling - een speler wordt -wel- voor buitenspel afgefloten indien deze de bal direct uit een (indirecte) vrije trap ontvangt.
-1 kudos 2014-09-13 07:27:07 op Racepr0n voor de mooi
Dee Miller | 12-09-14 @ 20:01
Lijkt mij juist andersom... Ik heb absoluut geen verstand van auto's of motoren, maar juist door het bochtige circuit kan de motor in de buurt blijven vanwege de hogere acceleratie. De topsnelheid van de auto ligt immers, in ieder geval volgens de cijfers die het filmpje laat zien en ik die nu maar even aanneem, een stukje hoger dan die van de motor. De auto heeft nooit de kans om óf de topsnelheid te halen, óf daar optimaal gebruik van te kunnen maken door de vele bochten.
My two cents at least.
-1 kudos 2012-10-23 16:22:48 op Wat is hier gaande?
Spijkerpoepen 2.0?
-1 kudos 2012-11-27 19:10:04 op Audrina Patridge in bikini
Dame krijgt van mij wel goedkeuring!
@youri3955 | 27-11-12 @ 16:55
Misschien is het ondertussen al duidelijk, maar mocht je het nog steeds gesoept vinden: lijkt maar zo, maar zodra je de foto geheel vergroot bekijkt is het goed te zien. Ze staat half op een rand(je), waarbij haar linkerbeen (en voet dus) in de lucht hangt, dus is er niet direct schaduw zichtbaar :).
0 kudos 2012-08-30 03:50:58 op Tijd voor worstelsport
Kijken of ik een korte zin wel kan posten, zodra ik de eigenlijke reactie wil plaatsen krijg ik een 500 internal server error :)
0 kudos 2014-11-03 21:27:21 op Waar blijft Zwart Piet? Whoop Whoop! Wiede wiede wiede wiet!
Iemand een linkje naar de aflevering van Debat op 2 waar het stukje van mevrouw Pluijgers in voorkomt? Heb er al een aantal gevonden die over Zwarte Piet gingen, maar niet de bovenstaande.
0 kudos 2012-08-30 03:49:10 op Tijd voor worstelsport
Zo zie je maar weer, het gewicht of de omvang van een persoon/tegenstander maakt niks uit. Zolang men de kracht en techniek goed doseert en juist gebruikt, kan in principe van een ieder gewonnen worden.
@Harrydekuthond | 29-08-12 @ 09:29
Het enige wat ik over hem kan vinden is dat hij een verleden in het judo heeft, alvorens over te stappen naar het sumoworstelen. Of hij daadwerkelijk een dan in het judo heeft behaald heb ik (nog) niet kunnen vinden, maar zeker niet ondenkelijk. Voor mij persoonlijk heeft zijn stijl ook meer weg van judo dan van aikido. Bij judo gebruikt men meer eigen kracht en techniek om de tegenstander te vloeren, waar men bij aikido (onder andere) meer de snelheid/beweging van de tegenstander gebruikt.
[1/3 - Blijkbaar is mijn reactie te lang om ineens gepost te worden, constant een 500-error :)]
0 kudos 2009-05-23 07:34:54 op Slaapkat
Een versneld filmpje is een timelapse?
Als de frames verder uit elkaar zijn opgenomen dan ze worden afgespeeld is het een timelapse, dat is dit dus niet
zeend 22-05-09 @ 11:21
------------------------------
Juistem, wat zien we hier?
De frames die te zien zijn vanaf het begin tot aan het einde zijn -niet- binnen die tijd opgenomen, maar over een aanzienbaar langere tijd (zie klok, mocht je die nog niet gezien hebben)...
http://en.wikipedia.org/wiki/T...
+1
0 kudos 2010-02-22 22:02:20 op Kijk. Jack de Vries
Spinnen +1
----------
Ooit op een dag een spin vast moeten houden, was vanaf dat punt alleen bang voor grote, dodelijke spinnen.
Nightfox87 21-02-10 @ 21:51
De grotere spinnen zijn in het algemeen juist minder gevaarlijk, het zijn voornamelijk enkele van de kleinere spinsoorten die gevaarlijk zijn vanwege het gif, bijvoorbeeld de zwarte weduwe & vioolspin; beiden niet groter dan enkele centimeters.
En zoals Janp1004 al aangaf, spinnen =/= insecten.
----------
Laatst was de hond met een voor Nederland 'redelijk grote' spin (lijf klein, lange poten; soort? Geen idee :P) aan het spelen, diameter (incl. poten) circa 5cm, uiteindelijk opgepakt en in de tuin gegooid.
Ik snap dat velen daar moeite mee zouden hebben en/of het dus niet doen, maar ikzelf 'gelukkig' niet :).
0 kudos 2012-08-30 03:47:50 op Tijd voor worstelsport
Zo zie je maar weer, het gewicht of de omvang van een persoon/tegenstander maakt niks uit. Zolang men de kracht en techniek goed doseert en juist gebruikt, kan in principe van een ieder gewonnen worden.
@Harrydekuthond | 29-08-12 @ 09:29
Het enige wat ik over hem kan vinden is dat hij een verleden in het judo heeft, alvorens over te stappen naar het sumoworstelen. Of hij daadwerkelijk een dan in het judo heeft behaald heb ik (nog) niet kunnen vinden, maar zeker niet ondenkelijk. Voor mij persoonlijk heeft zijn stijl ook meer weg van judo dan van aikido. Bij judo gebruikt men meer eigen kracht en techniek om de tegenstander te vloeren, waar men bij aikido (onder andere) meer de snelheid/beweging van de tegenstander gebruikt. Jiu jitsu is voor mij nog minder voor de hand liggend, gezien integendeel tot wat aardig wat mensen denken, jiu jitsu niet alleen gelimiteerd is tot worpen, klemmen en dergelijke, waardoor men hier snel aan denkt, bijvoorbeeld in dit geval, maar er ook stoten en trappen gebruikt worden. Onder andere het feit dat jiu jitsu vrij veelzijdig is, heeft ervoor gezorgd dat de Gracie-familie zo succesvol is geworden in de vechtsportwereld. Afhankelijk van de tegenstander (en diens vechtstijl), kan men de aanpak veranderen; bijvoorbeeld tegen judoka's trap- en stoottechnieken gebruiken en bijvoorbeeld tegen karateka's juist de veeg-, worp- en klemtechnieken.
0 kudos 2014-03-11 02:17:00 op Zangeres is emotioneel
Care | 10-03-14 @ 09:57
Te zien direct aan het begin van het filmpje :) - "Live at Union Hall, Brooklyn"
http://www.unionhallny.com/...
0 kudos 2008-09-12 08:11:39 op Van je vrienden moet je het maar hebben
Beetje jammer dat ze niet eens weten hoe ze bij een backflip moeten spotten...
Springt alleen omhoog en verwacht dat z'n 'zogenaamde' spotters zijn rotatie verzorgen...
Volgende keer iets meer hoogte maken, knieen intrekken en draaien, laat spotters je rug ondersteunen, misschien iets handiger :)
0 kudos 2009-05-29 04:01:19 op Zwarte kat geplet door wielrenner
n kretje beer 28-05-09 @ 09:58
Was denk ik redelijk duidelijk te zien dat de kat wat mankeerde :x
kitchenfarmer 28-05-09 @ 12:04 Deze reactie is niet OK
In het geval van overbevolking, mensen moeten zich opofferen
en als er dan mensen moeten sterven, jij de eerste?
-1
CharlyCharly 28-05-09 @ 12:59
-∞ (= oneindig)
Volture 28-05-09 @ 20:18
+1
[[[Mad.doC]]] 28-05-09 @ 21:07
vliegjes =/= kat
-1
+1 Wielrenner die het niet expres deed
+1 Voor kat die overkant weet te behalen (maar het waarschijnlijk niet zal overleven)
-1 Voor alle kattenhaters (dat je niet van katten houdt, oke, maar dat ze dood moeten?
FYI; heb het zelf ook niet op katten, ben hondenliefhebber)
0 kudos 2009-09-29 08:56:00 op Karate meisje kicked ass
Geen karate, maar martial arts: www.samanthasmith.org.
hoeaap 29-09-09 @ 08:50
Karate is een martial arts; martial arts is een verzamelnaam voor alle vechtsporten/kunsten, hence; martial arts.
En het is wel degelijk karate, kenpo karate (American kenpo) om precies te zijn :-)
0 kudos 2010-03-26 18:12:38 op Backflips
Slecht werk van de 'spotter' en het meisje...
------------
Als spotter;
Beter om iets door je benen te zakken dan je rug te buigen. Wat in het begin ook nog wel wil helpen is het shirt vast te pakken in plaats van alleen je hand in de onderrug te plaatsen, helemaal makkelijk omdat ze niet zwaar zal zijn, gewoon de lucht in helpen om hoogte te maken. Handen bij de benen mogen ook wel iets lager.
Meisje;
Spring omhoog, niet direct naar achter draaien ^_^. Hoogte is minstens zo belangrijk als het 'tucken' zelf, misschien nog wel belangrijker.
-----------
-1 voor de poging, -1 voor de herhalingen, -1 voor de spotter en +1 voor het meisje... Eigenlijk zou je met een spotter nooit verkeerd moeten kunnen gaan...
0 kudos 2009-11-09 08:46:38 op Met onweer buiten spelen
Vadertje 09-11-09 @ 05:23
Inderdaad... Iedereen die roept dat het niet zo erg is, "want de kans dat de bliksem...", etc...;
Water en electriciteit... Hij stampte nogal vrolijk rond in een nogal grote / diepe plas. Niet het meest handige wat je kan doen met onweer.
0 kudos 2012-08-30 03:45:28 op Tijd voor worstelsport
Zo zie je maar weer, het gewicht of de omvang van een persoon/tegenstander maakt niks uit. Zolang men de kracht en techniek goed doseert en juist gebruikt, kan in principe van een ideer gewonnen worden.
@Harrydekuthond | 29-08-12 @ 09:29
Het enige wat ik over hem kan vinden is dat hij een verleden in het judo heeft, alvorens over te stappen naar het sumoworstelen. Of hij daadwerkelijk een dan in het judo heeft behaald heb ik (nog) niet kunnen vinden, maar zeker niet ondenkelijk. Voor mij persoonlijk heeft zijn stijl ook meer weg van judo dan van aikido. Bij judo gebruikt men meer eigen kracht en techniek om de tegenstander te vloeren, waar men bij aikido (onder andere) meer de snelheid/beweging van de tegenstander gebruikt. Jiu jitsu is voor mij nog minder voor de hand liggend, gezien integendeel tot wat aardig wat mensen denken, jiu jitsu niet alleen gelimiteerd is tot worpen, klemmen en dergelijke, waardoor men hier snel aan denkt, bijvoorbeeld in dit geval, maar er ook stoten en trappen gebruikt worden. Onder andere het feit dat jiu jitsu vrij veelzijdig is, heeft ervoor gezorgd dat de Gracie-familie zo succesvol is geworden in de vechtsportwereld. Afhankelijk van de tegenstander (en diens vechtstijl), kan men de aanpak veranderen; bijvoorbeeld tegen judoka's trap- en stoottechnieken gebruiken en bijvoorbeeld tegen karateka's juist de veeg-, worp- en klemtechnieken.
@DaeHanMinGuk2 | 29-08-12 @ 13:44
Nee, bij het professionele sumoworstelen kent men geen gewichtsklassen, gewoon klassen gebaseerd op je prestaties. Dat betekent uiteraard niet dat het gewicht geen vrij grote rol speelt, maar zoals dit filmpje bevestigd, niet de doorslag geeft.
@Whoopsy | 30-08-12 @ 00:25
Incorrect, hij is sinds september afgelopen jaar actief in de hoogste klasse van het professionele sumoworstelen, de 'Makuuchi'. Bij het sumoworstelen word je klasse niet bepaald door je omvang, lengte, gewicht of wat dan ook, maar door je prestaties.
Just my two cents :)
0 kudos 2010-01-29 07:45:19 op Zeau.. ff schoonmaken
GIF'je:
http://img707.imageshack.us/im...
Iets groter en de animatie 'achterstevoren' herhaald :-), lijkt de animatie wat soepeler.
0 kudos 2009-08-05 04:22:56 op Capoeira MMA Knockout
Vreemd, geen idee waarom mijn reactie zo is toegevoegd, had het zelf namelijk wel iets overzichtelijker getypt, excuus! :)
0 kudos 2013-08-30 21:42:16 op Gozer vindt stukje lava
Volgende keer bij een vulkaanuitbarsting en de daaruit resulterende lavastroom dus maar een legertje zeikerds neerzetten om de stroom een halt toe te roepen?
0 kudos 2009-10-20 17:02:22 op Thaise hoertjes vs. Dronken Amerikaan
Die rechter heeft op 0:14 een aardige kickbokstechniek volgens mij..
Dr.Spin 20-10-09 @ 14:51
Nee niet echt, zoals Captain Obvious ook al aangeeft, Muay Thai zou dan logischer zijn mocht er enige vorm van 'ervaring' zijn.
.
Dan zou het eerder thai boxen of muy thai zijn, en dat was het ook niet.
Captain Obvious 85 20-10-09 @ 15:26
Muay Thai = thaiboksen (of dat was wat je daar bedoelde met 'of'; niet zeker of je 'of' bedoelde als in een andere mogelijkheid of 'of' als in een andere benaming :P)
0 kudos 2014-01-23 02:47:01 op Bolle koter met talent
Doet me denken aan:
http://www.youtube.com/watch?v...
0 kudos 2009-08-05 04:21:26 op Capoeira MMA Knockout
Grappig veel van deze reacties :)
Oorspronkelijk was capoeira 'ontwikkeld' om onderling tussen slaven een vecht'stijl' te leren, omdat het
actief beoefenen van een vechtsport verboden was. Verschillende technieken/bewegingen zijn gecombineerd met
dans als sparren om het zo te verbloemen als zijnde vechtstijl.
De discussie omtrent welke vechtsport de betere is, is zo zinloos als het maar kan, omdat zoals velen al
aangaven, er zijn vele factoren mee gemoeid.
In veel gevallen gaat de voorkeur of naar een combinatie van verschillende type stijlen, of naar geen
'vechtstijl' maar simpelweg effectieve 'bewegingen'.
Krav Maga is bijvoorbeeld geen vechtstijl, maar een close combat systeem ontstaan bijvoorbeeld uit Kapap en
'het straatvechten'; gebruik hetgeen wat effectief is, geen regels. Het is daarom ook gericht om bedreigingen
te elimineren en tegelijk offensief als defensief zijn, veelal op 'serieuze' momenten waarbij het vaak om
leven en dood gaat. Vandaar ook dat veel politie-eenheden en dergelijke deze manier omarmd hebben.
Denk bijvoorbeeld ook aan Bruce Lee;
hij ontwikkelde Jeet Kune Do, wat geen specifiek eigen stijl is, maar wel bepaalde dingen van andere
'vechtsporten' cq 'vechtstijlen' heeft. Het zijn meer richtlijnen en gedachten dan vaste bewegingen.
Net als bij capoeira wordt er veel bij bewogen en is dat niet remmend of zwak als dusdanig.
Wees niet gelimiteerd tot een bepaalde set bewegingen, maar gebruik 'simpele', 'makkelijke',
'recht-toe-recht-aan' stoten en dergelijke.
Als je ergens mee uit de voeten kan, gebruik je het. Als het werkt/effectief is, is dat mooi meegenomen.
Tuurlijk had Keegan Marshall (Canadees) uit het filmpje iets beter op zijn dekking, etcetera kunnen letten,
maar hierop is prima gereageerd door Marcus Aurelio (Braziliaan) door tweemaal een Meia Lua de Compasso te
gooien.
Marshall leek mij overrompeld door de bewegingen van Aurelio en liet zich daardoor een beetje gek maken.
Een mooie, snelle KO (de eerste door een MLC tijdens een MMA gevecht) die helaas niet (?) op zijn officiele
MMA lijst komt.
Dit gevecht was in april tijdens de North American Challenge in Vancouver. Vaak zijn dit redelijk leuke
evenementen met net zo leuke partijen :).
Nervoso 04-08-09 @ 10:09
Zo nieuw is Capoeira Regional niet, deze 'nieuwe' stijl dateert toch al weer van begin 20e eeuw.
Het acrobatische is pas later 'toegevoegd', maar niet oorspronkelijk onderdeel van Copeira Regional.
xiejeniet 04-08-09 @ 19:24
Een kleine FYI; dat is geen 'pure' capoeira zoals deze 'vroeger' was.
De salto's, springende kicks en dergelijke zijn onderdeel van een modernere Regional variant, waar deze
bewegingen onderdeel van geworden zijn.
Anyway, toch +1 voor het filmpje :)
0 kudos 2012-02-22 03:40:55 op Myth Busted!
@ IkBenErWeer | 21-02-12 @ 18:09
Hoe zeer ik/men ook zou willen, helaas is dit niet Kari... In het verleden is hier al veel over gediscussieerd, verspreid over het hele wereldwijde web, maar voor zover ik weet is dit Alex(andra) Sim-Wise.
Google maar eens op die naam, eventueel met SafeSearch uitgeschakeld.
0 kudos 2009-10-20 17:12:19 op 26 judoworpen
Niks tegen judo, absoluut niet, maar;
Laminaatvloer 20-10-09 @ 16:06
Je geeft in dit geval specifiek aan dat judo effectief is, door het herhalen van bewegingen zodat je lichaam ze automatisch uitvoert;
Dit geldt bij alle vechtsporten, in principe zelfs bij alle sporten, heck, zelfs bij alledaagse dingen.
Theoretisch hoe vaker je iets doet, hoe beter je er in wordt.
Geldt ook bij karate, taekwondo, kickboksen of wat voor stijl dan ook; practise makes perfect.
Daarnaast zeg je dat het bij judo veel om respect gaat, uiteraard, respect daarvoor, maar dit is in principe bij de meeste vechtsporten zo, zeer zeker bij de oosterse 'varianten'. Denk inderdaad alleen maar al aan de buigingen zodra je de mat betreed, naar elkaar, etcetera.
.
Hoewel ik niet de grootste fan van judo ben, toch +1 voor het filmpje omdat het -respect- zeer zeker aanwezig is :)
0 kudos 2012-08-30 03:46:16 op Tijd voor worstelsport
Zo zie je maar weer, het gewicht of de omvang van een persoon/tegenstander maakt niks uit. Zolang men de kracht en techniek goed doseert en juist gebruikt, kan in principe van een ieder gewonnen worden.
@Harrydekuthond | 29-08-12 @ 09:29
Het enige wat ik over hem kan vinden is dat hij een verleden in het judo heeft, alvorens over te stappen naar het sumoworstelen. Of hij daadwerkelijk een dan in het judo heeft behaald heb ik (nog) niet kunnen vinden, maar zeker niet ondenkelijk. Voor mij persoonlijk heeft zijn stijl ook meer weg van judo dan van aikido. Bij judo gebruikt men meer eigen kracht en techniek om de tegenstander te vloeren, waar men bij aikido (onder andere) meer de snelheid/beweging van de tegenstander gebruikt. Jiu jitsu is voor mij nog minder voor de hand liggend, gezien integendeel tot wat aardig wat mensen denken, jiu jitsu niet alleen gelimiteerd is tot worpen, klemmen en dergelijke, waardoor men hier snel aan denkt, bijvoorbeeld in dit geval, maar er ook stoten en trappen gebruikt worden. Onder andere het feit dat jiu jitsu vrij veelzijdig is, heeft ervoor gezorgd dat de Gracie-familie zo succesvol is geworden in de vechtsportwereld. Afhankelijk van de tegenstander (en diens vechtstijl), kan men de aanpak veranderen; bijvoorbeeld tegen judoka's trap- en stoottechnieken gebruiken en bijvoorbeeld tegen karateka's juist de veeg-, worp- en klemtechnieken.
0 kudos 2010-01-29 07:45:39 op Zeau.. ff schoonmaken
+1 voor filmpje trouwens! :-)