DumpStats voor Bluntix

847 +1993 -1146

Kudos

#38102 (Top 13.8317%)

Kudos/dag 0.26
Kudos/reaguursel 2.16
Meeste kudos op 1 reaguursel 133
Minste kudos op 1 reaguursel -156

393

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.12
Topreaguursels 0
Woorden per reaguursel 21.3
Reacties per reaguursel 0.13
Meeste reaguursels op 1 dag 14
Aantal x weggejorist 3
Gestart op 20-03-2016

Kudoverloop over tijd

1 kudos 2021-06-09 19:03:25 door !NSAN3 op De scholen zijn weer geopend
@dopschrobber | 09-06-2021 | 13:52: In mijn tijd had je NASK in 1, 2 en 3 havo, en NA en SK los in 4 en 5 havo.

24 kudos 2021-01-26 12:29:51 door histor op Nog wat achterstallig beeld
Als je je gewoon houdt aan de regels kan je normaal protesteren. Op het museumplein is een protest verboden daar moet je voor naar het westerpark. Blijf je na herhaalde oproepen om jezelf van het plein te verwijderen nog zitten verdien je een paar hints met de wapenstok ...

-1 kudos 2020-10-23 20:41:57 door 10-T op Podcast lange Frans gaat door
@Toffermans | 23-10-2020 | 22:22: Demmink zelf in de pedofilie vind ik wat ver gaan inderdaad en wil ik niet geloven. Dat hij wat onder de pet heeft gehouden zoals dat tehuis in Zoetermeer vind ik aannemelijk. LF boycotten cq belachelijk maken vanwege wat er nu gebeurd vind ik grappig tevens zorgelijk. Een oprecht dilemma. What if speelt een grote factor bij mijzelf. Maar dat iedereen nu over hem valt vanwege een aflevering Lubach vind ik veel zorgelijker. Is het dan zo makkelijk om iedereen te indoctrineren? Echt waar? Is een gezond vraagteken niet meer gezond?
PS, LF heeft ook complete BS verkondigt. Ik prik daar doorheen. U ook?

-10 kudos 2020-10-23 20:22:19 door Toffermans op Podcast lange Frans gaat door
Ja. Demmink is best een zaak waar verder over gepraat mag worden. In termen van: sorry, we hadden het verkeerd, we zijn blindelings in een lasterzaak verzeild geraakt. Verder je snuitje toe. En terug naar school of nieuwe hersencellen kopen.

-2 kudos 2020-10-19 17:14:06 door Bluntix op Lubach over complotgekkies
@Nuancemeneer | 19-10-2020 | 18:47: daar gaat het indirect dus wel over want het zorgt voor beeldvorming. Jort en Maurice zijn idd een fijne verfrissing van mening maar om nou te zeggen dat die de ruimte krijgen voor een gelijk debat... grappig

3 kudos 2020-10-19 16:47:09 door Nuancemeneer op Lubach over complotgekkies
@Bluntix | 19-10-2020 | 18:13: Daar gaat Arjens filmpje niet over. Voor een 'gewoon' kritisch geluid over de maatregelen is overigens gewoon ruimte in de 'mainstream media'. Zie bijvoorbeeld Jort Kelder of Barbara Baarsma bij Op1. Maurice de Hond schuift ook af en toe aan.

-8 kudos 2020-10-19 16:13:47 door Bluntix op Lubach over complotgekkies
Laat ik het anders verwoorden:

alle radicale wappies onder een spotlight gooien en het normale debat volledig onderuit schoppen

0 kudos 2020-10-13 19:53:33 door Bluntix op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
@TantalusZwelling | 13-10-2020 | 19:56: De gemiddelde leeftijd van mensen die overlijden is nu 84 en er sterven amper nog mensen tov de eerste golf, het mortaliteitscijfer ligt amper boven de griep omdat de behandeling beter is geworden. Er is geen sprake van overstefte. Is het dan in jou optiek rendabel de hele boel op slot te zetten met gevolgen waar we generaties lang voor moeten betalen zowel economisch, psyschisch, educatief en lichamelijk?

De levensjaren die dat je gaat kosten zal hoogstwaarschijnlijk ver boven die van wat het nu bespaard liggen.

0 kudos 2020-10-13 19:44:02 door Bluntix op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
@TantalusZwelling | 13-10-2020 | 19:56: "Dr Harris (WHO) said claims of a backflip were the result of misreporting of Dr Nabarro's comments, it is not a backflip its a change of advice"
Heb dan ook het lef de hele zin te citeren, ze veranderne het advies, dan komen ze terug op hun vorige advies.

"A lot of countries have had to go to lockdown, but we say do all the other things to avoid going there because the economic and social costs are very high."

''Hier zegt ze duidelijk dat lockdowns SOMS noodzakelijk zijn, toch?''

- ik heb nooit beweerd dat ze nooit noodzakelijk zijn, ik beweer dat die tijd geweest is.

“The only time we believe a lockdown is justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources, protect your health workers who are exhausted, but by and large, we’d rather not do it.”

''Hij zegt toch, soms is het 'justified'? Dat is toch iets totaal anders dan er simpelweg tegen zijn, zoals jij stelt?''

- ook zeg ik niet dat ze ''simpelweg'' tegen zijn?

'From time to time it will be necessary briefly to restrict movement locally to enable suppression of outbreaks'.

Ik beweer ook niet dat dit nooit nodig zou moeten zijn

Je beschuldigt mij van het plaatsen buiten context maar je pas nadat je mijn context verdraaid.

0 kudos 2020-10-13 18:02:43 door TantalusZwelling op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
En naast het feit dat de WHO dus iets anders zegt, heeft de WHO ook de wereld als referentie, en praat het nu vooral met arme landen en gebieden die afhaneklijk zijn van toerisme. hij noemt SPECIFIEK als contrast rijke landen waar mensen online kunnen werken en een 'lockdown' minder schade heeft. Hij heeft het ook niet over landen als New Zeeland en veel andere eilanden waar stricte lockdowns wel hebben geholpen en nu ook sneller een optie zijn. Kortom, de WHO waarschuwt inderdaad voor de de economische schade, denkend aan ontwikkelingslanden. In het ergste geval kan een lockdown nodig zijn. Dat is precies wat NL zegt en doet.

0 kudos 2020-10-13 17:56:01 door TantalusZwelling op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
@Bluntix | 13-10-2020 | 16:28: 'Een intelligente lockdown is nogsteeds een lockdown' Dat is niet correct. Wat je zegt over de WHO is gewoon best typisch uit verband getrokken. Je zegt dat ze terugkomen op hun lockdown advies, maar dat is gewoon niet zo. "Dr Harris (WHO) said claims of a backflip were the result of misreporting of Dr Nabarro's comments". PRECIES zoals jij die comments nu ook ah verdraaien bent.

"A lot of countries have had to go to lockdown, but we say do all the other things to avoid going there because the economic and social costs are very high."

Hier zegt ze duidelijk dat lockdowns SOMS noodzakelijk zijn, toch?

Dr. Nabarro is ook heel duidelijk; “The only time we believe a lockdown is justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources, protect your health workers who are exhausted, but by and large, we’d rather not do it.”

Hij zegt toch, soms is het 'justified'? Dat is toch iets totaal anders dan er simpelweg tegen zijn, zoals jij stelt?

Hij heeft er twee dagen geleden een artijel over geschreven, vol nuances die jij mist; 'From time to time it will be necessary briefly to restrict movement locally to enable suppression of outbreaks'.

Hij zegt dat maatregelen nodig zijn, zoals afstand en minder plek in horeca etc, track en trace, altijd mondkapjes, en mocht zelfs dat niet lukken, DAN is een verdere lockdown te overwegen. Hij zegt gewoon dat je dat niet meteen moet aangrijpen.

0 kudos 2020-10-13 14:28:54 door Bluntix op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
@DirtyDirk | 13-10-2020 | 15:31:

Mss moet je dan eens beginnen met het filmpje te kijken want hij praat over de desastreuse economische gevolgen die onstaan doordat je sectoren op slot zet zoals dat ook hier dus gedaan wordt.

Eeen intelligente lockdown is nog steeds een lockdown, doe niet alsof je appels met peren aan het vergelijken bent want dat is niet zo.

Je bent haren aan het splijten en dan ook nog eens op basis van de meest extreme voorbeelden die ook nog eens niet genoemt worden in het interview maar zo genoemt worden door de auteur van het artikel.

Als we nou verplaatsen naar Netherlandse context mbt tot de psychosociale problematiek, kinderen thuis maatschappelijk werk thuis, huiselijk geweld, psychiatrische escelaties, verloedering van onderwijs.. Daarvoor hoef je geen deuren dicht te lassen...

11 kudos 2020-10-13 13:31:09 door DirtyDirk op BREEK: Maatregelen uitgelekt!
In dit filmpje maakt hij echter niet duidelijk wat hij verstaat onder een lockdown. Hebben we in Nederland een echte lockdown gehad? Mensen konden nog steeds naar hun werk, naar de winkel, op bezoek bij vrienden/familie etc. Voorbeelden die hij noemt en waarvan hij zegt dat ze onnodig zijn zijn een stuk drastischer dan de Nederlandse "intelligente lockdown"

In Spain’s lockdown in March, people weren’t allowed to leave the house unless it was to walk their pet. In China, authorities welded doors shut to stop people from leaving their homes. The WHO thinks these steps were largely unnecessary.

Ik geloof niet dat hij doelt op het sluiten van kroegen, het niet door laten gaan van sportevenementen, etc.

5 kudos 2020-10-12 07:29:42 door Dumparazzi op Boodschap uit Duitsland
Nee, maar iets op de Lancet baseren, ook al wordt dat later teruggetrokken is geen reden voor argwaan op zichzelf. Dat is wetenschap en die is niet altijd perfect en ook in de Lancet kan het wel eens verkeerd zijn....het gaat erom of er daarna ook weer verandering komt op basis van nieuwe inzichten. Niet of het misschien een complot was...

0 kudos 2020-07-17 11:18:47 door Zowiezo op Vrienden bitchslap wedstrijd
Als het om dit soort dingen gaat zoals elkaar bitchslappen / choken / pijn doen etc. Nee, gelukkig nooit zulke vrienden gehad. Lijkt me saai.

4 kudos 2020-06-03 17:02:28 door Lunsdale op Plunderen bij Italianen
Dit is geen protesteren, maar misbruik maken van de situatie om te gaan plunderen en vernielen.

0 kudos 2019-01-25 17:16:38 door Bluntix op Mishandelde Tommy blijkt zelf ook bully
En nee ik zeg niet dat ut goed of fout is, alleen dat dit 1op1 argument me ut bloed onder de nagels vandaan haalt. Laat dit lekker verwateren, niemand hier was erbij.

0 kudos 2018-10-14 12:55:37 door Dikkiedikkert op Simon is piet
Het vergaan van iets is een natuurlijk proces waar (veel) tijd overheen gaat. Het bewust vernielen van een kinderfeest simpelweg onder het mom "het kan niet meer" is niet vergaan, dat is culturele moord.

0 kudos 2018-10-13 23:18:38 door Nrcunt op Simon is piet
Dat jij vergane glorie ben wil niet zeggen dat zwarte piet dat ook is.

0 kudos 2018-10-13 17:06:34 door Skankhunt25 op Simon is piet
Zoek eerst maar eens op waarom mensen iets een traditie noemen..

3 kudos 2018-04-24 07:49:39 door ik_ruk_nooit op Ik wil me ziek melden
Gelukkig zijn er meerdere mensen die zich niet zo verlagen door zulke uitspraken te doen op basis van huidskleur.

0 kudos 2018-02-28 14:58:09 door Ddvaart op HAAAA! Losers!
Dit is geen oostblokker, die rijden gewoon normaal..