308 +309 -1
Kudos
#55684 (Top 20.2669%)
Kudos/dag | 0.1 |
Kudos/reaguursel | 7.51 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 63 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -1 |
308 +309 -1
Kudos
#55684 (Top 20.2669%)
Kudos/dag | 0.1 |
Kudos/reaguursel | 7.51 |
Meeste kudos op 1 reaguursel | 63 |
Minste kudos op 1 reaguursel | -1 |
41
Reaguursels
Reaguursels/dag | 0.01 |
Topreaguursels | 0 |
Woorden per reaguursel | 51.4 |
Reacties per reaguursel | 0.07 |
Meeste reaguursels op 1 dag | 4 |
Aantal x weggejorist | 0 |
Gestart op | 25-04-2016 |
Kudoverloop over tijd
3 kudos 2024-10-07 18:54:25 op Meine Sammlung
Polen (cobi.eu)
2 kudos 2024-09-15 18:10:10 op Sherman tank bij de Liberation Task Force
@Murphys_Law | 15-09-24 | 17:27: Dank voor de link, cool!
0 kudos 2024-09-15 16:28:04 op Sherman tank bij de Liberation Task Force
Nog een verbetering richting mijzelf: Om precies te zijn is dit een M4A4T, zo heb ik gelezen. Een M4A4 waar na de oorlog de Chrysler multibank motor vervangen is door een Contintenal radiaalmotor (zoals gebruikt wordt in de M4A1).
Dit is aan de buitenkant waarschijnlijk niet te zien, maar het geluid van de radiaalmotor is inderdaad wel duidelijk (net zoals de M4A1).
9 kudos 2024-09-15 16:19:25 op Sherman tank bij de Liberation Task Force
400 pk 9-cylinder Continental R 975 C4 radiaalmotor. Vandaar juist het opvallende geluid als een oud vliegtuig.
Dit is namelijk geen M4A3, maar een M4A4T. Oorspronkelijk een M4A4 met de Chrysler multibank motor, maar na de oorlog door de Fransen vervangen door de Continental.
2 kudos 2024-09-15 15:58:32 op Sherman tank bij de Liberation Task Force
@hbassen | 15-09-24 | 15:31: Dit is geen M4A1, de A1 heeft een gegoten romp (te herkennen aan de afgeronde hoeken), terwijl deze Sherman een gelaste romp heeft.
Dit is een M4A4, te herkennen aan de iets grotere afstand tussen de loopwielparen (omdat de M4A4 iets langer is vanwege de grote motor die deze variant had).
'Easy eight' was de bijnaam gegeven aan de M4A3E8 (zoals Fury, inderdaad).
13 kudos 2023-12-01 19:27:03 op Bijna een ongeluk
Voor de geïnteresseerde, het nummer op de radio klinkt als een cover van Omega - Gyöngyhajú lány. Vindt het in dit filmpje niet echt bijzonder klinken, maar het origineel is mooi.
https://www.youtube.com/watch?...
Het is een Hongaars nummer, dus dat verklaart waarschijnlijk waarom we de bestuurder niet verstaan.
2 kudos 2023-09-14 22:21:35 op Russisch landingsschip Minsk valt nog wel te repareren
@Avtomat | 14-09-2023 | 22:12: Weggooiert2023 was me al voor, had de pagina niet ververst voordat ik mijn reaguursel plaatste.
Ik heb overigens ook gevonden waar de verwarring van Tristaan waarschijnlijk vandaan komt. De Russen hadden in het verleden nog een vliegdekschip dat ook Minsk heette.
17 kudos 2023-09-14 22:12:29 op Russisch landingsschip Minsk valt nog wel te repareren
Hoe kom je erbij dat dit de Kusnetsov is? Ten eerste is de Kuznetsov een vliegdekschip, terwijl dit duidelijk een landingsschip is (dat is beter te zien in andere beelden). Ten tweede ligt de Kuznetsov in een droogdok in fucking Moermansk 2.700km ver van de Krim.
Ik zou ook graag de Kuznetsov nog verder in rook op zien gaan dan wanneer dat ding probeerde te varen, maar dit is hem niet.
11 kudos 2023-06-09 10:09:22 op Stem van een engel
The Agonist, het nummer is Immaculate Deception.
https://www.youtube.com/watch?...
3 kudos 2023-06-07 16:01:39 op Bijna-doodervaring helicopter
Plausibel inderdaad, heb het even opgezocht, bij dit type (H130 als ik het goed heb) is dit de hendel voor de rotor brake.
63 kudos 2023-06-07 15:57:38 op Bijna-doodervaring helicopter
Als ik het goed heb is dit een Airbus H130 helicopter, of iets vergelijkbaars.
De betreffende hendel is de rotor brake, een rem voor de rotor die gebruikt kan worden wanneer de helicopter geparkeerd staat met de motor uit, zodat de rotor niet door de wind aan het draaien gebracht kan worden.
Ik weet niet precies wat de consequenties zijn van het toepassen van de rem midden in een vlucht, maar handleidingen van Airbus maken het in ieder geval erg duidelijk dat dit niet gedaan mag worden terwijl de motor draait.
Je zal in ieder geval direct rotor RPM verliezen (wat consequenties heeft voor de bestuurbaarheid van de helicopter) en daarnaast draai je misschien ook nog de motor in de soep.
Het rode hendeltje links van de rotor brake is trouwens de engine emergency shutoff lever, waarmee je de brandstoftoevoer naar de motor stopt (en dus ook direct de motor stopt).
Disclaimer: heb enkel een klein beetje basiskennis uit flightsims.
22 kudos 2022-03-30 12:28:35 op Munitiedepot doet BIEM
Voor wat het waard is, Oekraïne heeft een maand geleden al raketten op Russische luchtmachtbasissen langs de Okraïense grens afgevuurd.
Millerovo (check bron 4 voor foto's/video):
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Taganrog (weinig over te vinden, maar de beelden waren dan ook niet bijzonder spectaculair):
https://en.wikipedia.org/wiki/... https://en.wikipedia.org/wiki/...
Overigens was er op 4 Maart een soort vergelijkbare explosie als in dit filmpje, in de buurt van Tetkino vlak aan de Oekraïnse grens. Het schijnt dat dat niets met Oekraïne te maken had, maar het gevolg was van een ongelukje bij reparatiewerkzaamheden aan een militair voertuig.
https://en.wikipedia.org/wiki/...
0 kudos 2022-03-01 11:46:59 op Beschietingen van dichtbij
(Dat is een barrage van ruim 10 raketten, dus is iets heftiger dan wat in de meeste beelde uit Oekraine te zien is).
https://youtu.be/Oyzybh-lkzE
"Container" deel wat de cluster munitie bevatte:
@whoami | 01-03-2022 | 00:03: Dat klopt niet, cluster munitie kan er exact zoals in het filmpje uitzien. Zie bijv. dit filmpje voor een voorbeeld van cluster munitie uit Russische raketten:
https://youtu.be/Oyzybh-lkzE
Er zijn de laatste dagen veel foto's met onderdelen van dit type raketten (9M55K) te zien (vooral rond Charkov?). Ook op Dumpert zijn foto's/videos van dit type raketten te vinden.
Staartdeel van de raket:
https://youtu.be/Oyzybh-lkzE
https://youtu.be/Oyzybh-lkzE
6 kudos 2022-02-26 16:34:08 op Stukje sturen in Charkov
@slalex | 26-02-2022 | 13:31: Ik deel je sentiment, maar wat je zegt klopt totaal niet. Kharkiv is vooralsnog in Oekraïense handen (ten tijde van deze beelden) en bied veel weerstand, en wordt daarom juist door de Russen bestookt.
Wat je hier ziet is het resultaat van een raket met cluster munitie afgevuurd door een Russische BM-30 'Smerch'. Deze worden al sinds tenminste donderdagavond op Kharkiv afgevoerd. Zoek maar op google "kharkiv smerch" of "kharkiv unexploded missile" en je ziet overal de staartdelen van deze raketten in de grond staan.
15 kudos 2022-01-19 16:59:09 op Vuurtje?
@DAFLUP | 19-01-2022 | 14:35: Dat klopt niet helemaal, de normale M43 kogel heeft inderdaad een stalen kern en jacket, maar de ruimte daartussenin is opgevuld met lood. Welliswaar veel minder lood dan wanneer de kogel een volledig loden kern zou hebben, maar het bevat toch lood.
En als we helemaal willen muggenziften, dit is een lichtspoorpatroon, dus die kogel bevat geen stalen kern maar alleen lood en "lichtspoorspul".
Bovendien zal acute loodvergiftiging voornamelijk veroorzaakt worden door de munitie die in jouw richting afgevuurd wordt, i.p.v. de munitie die je zelf verschiet ;)
4 kudos 2020-08-05 21:12:09 op Priester tijdens mis in Beiroet
Rotsblok? Dat is een glas-in-loodraam. Zal overigs ook niet zachtjes aankomen.
7 kudos 2020-07-24 17:21:28 op Vrijdag, tijd voor muziek
Wow, het is ons gelukt!
https://www.youtube.com/watch?...
13 kudos 2020-06-02 17:13:08 op Luchtgevecht anno 1942
@harres80 | 02-06-2020 | 15:25: Dat denkt u toch echt verkeerd dan. Kijk nog maar eens goed :)
(Hints: de haast onmiskenbare vorm van de vleugel, de cockpit, de staart, het vaste landingsgestel met een veel grotere spoorbreedte dan de Bf 109)
2 kudos 2020-05-18 19:07:34 op Raketje uitschakelen
@eelendsknook | 18-05-2020 | 18:44: Misschien een leuk feitje voor je, mocht je het niet al weten: de in Nederland ontwikkelde Goalkeeper CIWS (vergelijkbaar met wat je hier ziet, maar dan voor schepen) gebruikt hetzelfde kanon als de A-10. Best bruut!
https://www.navyrecognition.co...
0 kudos 2019-09-15 13:26:39 op Verkeerde afslag met de vrachtwagen
World Star Hip Hop is zeg maar de Afro-Amerikaanse versie van Dumpert.
1 kudos 2019-08-03 19:41:41 op Onze generatie heeft het óók moeilijk!
Daar werd vroeger niet zo over nagedacht omdat de patronen van toen vooral op langere afstanden dodelijk moesten zijn, vandaar dat deze veel meer energie hebben en niet van fragmentatie (5.56) of tuimelen (5.45x39) afhankelijk hoeven te zijn voor hun stopkracht. Op korte afstanden zullen moderne patronen als 5.56 wellicht nog dodelijkere wonden opleveren dan grotere 'oude' kalibers, maar dat neemt niet weg dat kalibers als .30-06 en 7.62x54R (die al sinds voor de eerste wereld oorlog gebruikt worden) aanzienlijk krachtiger zijn en alles behalve 'laag' kaliber.
18 kudos 2019-03-24 01:40:19 op Magneetvisser trekt AK-47 uit de water
Nee, dit is een Vz. 58. Tsjechisch, lijkt qua uiterlijk erg op een AK-47 maar de enige overeenkomst tussen de twee wapens is dat ze beiden 7.62x39 patronen verschieten.
0 kudos 2019-03-13 00:41:05 op Meisje met geweer
@jwz104 Bij een closed-bolt AR-15 gaat hij wel naar voren ja, maar niet bij een open bolt. Daar blijft de afsluiter namelijk naar achteren/open staan op het moment dat je het wapen laadt (net als wanneer je magazijn leeg is), en dus staat er dan geen spanning meer op de spangreep en moet je deze zelf weer naar voren duwen (in tegenstelling tot dit filmpje, waar de spangreep duidelijk naar voren schiet omdat de bolt niet open blijft staan).\r
\r
Zie dit filmpje als mijn uitleg te onduidelijk is: https://www.youtube.com/watch?...
3 kudos 2019-03-12 18:59:40 op Meisje met geweer
Er bestaat ook ten minste één AR-15 afgeleide die ook vanuit open bolt vuurt, namelijk de Colt LMG (de Canadese versie hiervan, Diemaco LSW, is volgens mij ook in gebruik bij het Korps Mariniers).\r
\r
Maar het wapen in dit filmpje is inderdaad gewoon een closed-bolt ontwerp, anders zou de spangreep niet naar voren schieten op het moment dat ze die los laat.
4 kudos 2019-02-24 14:17:33 op Nederlands filmpje gaat viral
Dit filmpje ging blijkbaar viral op reddit... 7 maanden geleden.\r
\r
https://www.reddit.com/r/inter... \r
https://www.reddit.com/r/inter...
2 kudos 2019-02-22 14:28:17 op Re: BMW F80 M3 crash in Kaapstad
@Sbas De link (of iets vergelijkbaars) staat ook in de reaguursels van het filmpje gelinkt in de beschrijving. Dat filmpje uit het ziekenhuis heeft alleen totaal niets met dit ongeluk te maken (waarschijnlijk de reden dat dit reaguursel weggejorist is).
4 kudos 2019-02-22 14:02:38 op BMW F80 M3 crash in Kaapstad
Ik heb geen idee of die gozer met dat stuk metaal in zijn hoofd nog leeft of niet, maar dat was niet de bestuurder uit dit filmpje. Met de bestuurder gaat het prima hij is alleen zijn benen kwijt.
12 kudos 2019-02-22 13:54:55 op BMW F80 M3 crash in Kaapstad
Nee, het onderste filmpje is NIET gerelateerd...
3 kudos 2019-02-15 15:05:40 op Abdullah met zijn raket
@legionair424 Het zal waarschijnlijk een Russische zijn, maar de Chinezen maken ze ook (na), en die worden ook in het Midden-Oosten gebruikt: https://en.wikipedia.org/wiki/...
0 kudos 2019-02-08 15:32:44 op Jongen schiet MP40 leeg in Nederland
@eenbakkiepleur Hoewel niet van toepassing hier (en ook niet super relevant), misschien een interessant feitje: Nepwapens zijn inderdaad verboden in Nederland, maar onklaar gemaakte vuurwapens daarentegen zijn sinds een paar jaar weer legaal mits deze op de EU gereguleerde wijze onklaar zijn gemaakt (met bijbehorend certificaat). Je moet wel 18 jaar of ouder zijn om er een te kopen en uiteraard zijn er ook regels aan verboden (je mag bijvoorbeeld niet over straat met zo'n ding, gelukkig).
12 kudos 2019-01-03 15:43:38 op Beste jager in het bos
@jwz104 Ik snap je gedachtegang niet. Omdat de regelgeving voor sportschutters in Nederland overdreven streng is wil je dat het voor jagers minstens net zo erg wordt? Wie schiet (haha...) daar nou iets mee op?
2 kudos 2018-11-19 17:32:16 op De Prius Vulcan
Kortere versie met alleen het schieten hier: https://www.reddit.com/r/WTF/c...
2 kudos 2018-03-29 15:04:33 op Hoe maak je een sniper boos
@Half_Sole Inderdaad, de draaiknoppen op deze kijker (een PSO-1 of iets dergelijks) hebben dan ook genummerde markeringen en een nulpunt. Het is dus gewoon een kwestie van de knop terugdraaien naar 0, en vanaf daar weer je wind-instellingen doorvoeren als dat nodig is.\r
\r
Voor wat de afstand betreft hebben deze kijkers trouwens ook markeringen in het draadkruis zelf zodat je in het echt niet eens op Page Up / Page Down hoeft te drukken.
11 kudos 2017-11-11 13:20:13 op Zwevend hoofd
Ik heb het na het lezen van Sandert's comment even opgezocht. Er zit een kamervlag in de kamer (dat wordt gebruikt om te laten zien dat het wapen ongeladen is, er kan zich dan geen patroon in de kamer bevinden). Dat koord wat uit de ejection port lijkt te komen zit vast aan de kamervlag, vermoedelijk zodat je met een ruk aan dat koord de kamervlag snel kan verwijderen op het moment dat je het wapen wilt laden.\r
\r
Het echte magazijn is vastegekoppeld aan een kunstof nepmagzijn dat in het wapen zit, daarom hangt het magazijn in een hoek van 90 graden onder het wapen. Ook dit is om het wapen ongeladen te houden, maar op het moment dat je dan toch moet laden heb je altijd een magazijn direct voor de hand. Je haalt het kunstof magazijn eruit, en draait het zodat je het echte magazijn erin kunt steken.
-1 kudos 2017-10-04 15:00:48 op Foto's hotelkamer Vegas-shooter
@sn0rro Semi-automatische wapens zijn in Nederland net zo legaal als in Noorwegen (en er zijn maar weinig landen waar ze echt illegaal zijn). Zolang je geen crimineel verleden hebt en geen problemen met je geestelijke gesteldheid kan je in Nederland evengoed aan dit soort semi-automatische vuurwapens komen. Ik wil niet zeggen dat er in Amerika niets verbeterd kan worden, in tegenstelling, maar met een totaalverbod op semi-automatische wapens zou je een hele grote groep mensen duperen en uiteindelijk lost het helemaal niets op.\r
\r
In een geval als dit (een man met veel geld, geen verleden met criminaliteit of geestelijke problemen (voor zover we weten) en familie die niets vermoedde) zouden zelfs de strenge wetten die we hier in Nederland hebben niet kunnen voorkomen dat dit gebeurd zou zijn. Zelfs als vuurwapens totaal verboden waren (ik kan mij geen landen bedenken waar zoiets geldt, behalve misschien Noord Korea?) had hij ook een illegaal volautomatisch vuurwapen, vrachtwagen of vliegtuig kunnen pakken.
4 kudos 2017-05-12 21:48:00 op Landen zonder landingsgestel
https://www.youtube.com/watch?...
0 kudos 2017-02-14 19:54:40 op Soldaat ligt onder vuur
@Avtomat oude (enigszins versleten)* AK-47s
13 kudos 2017-02-14 19:52:39 op Soldaat ligt onder vuur
@Dubbelvladimir_Lenin Zijn geweer is een Bulgaarse AK-47 type 3, te herkennen aan de bakelieten handbeschermer en 'zalmkleurige' plastic kolf.\r
\r
Ik heb geen idee wat voor wapens Irak wel of niet produceert, maar een paar jaar terug had Arsenal (wapenfabriekant uit Bulgarije) een groot contract om AK-47s aan het Irakese leger te leveren, de paar wapens waar ik foto's van heb gezien waren geen mooi moderne productie geweren zoals de Arsenals die hier in Nederland te koop zijn, maar oude (enigzins AK-47s, redelijk consistent met wat je hier in dit filmpje ziet dus.\r
\r
Overigens is de kwaliteit niet merkbaar beter of slechter dan Russische productie, er zullen hier een daar een paar kleine verschillen zijn, maar zeker niet zodanig dat je het in een filmpje als dit zou kunnen zien.
0 kudos 2017-02-14 19:23:13 op Amerikanen doen Amerikaans
@Nikpick Nee, het is een B&T APC9, maar wel 9mm inderdaad.
1 kudos 2017-02-07 16:30:43 op Met ak47 het politiebureau in
@Zwanglul Je hebt gelijk, maar even een kleine puntje waar ik een opmerking op heb: de AK-47 heeft nooit houten magazijnen gebruikt. De magazijnen die zo op hout lijken zijn gemaakt van een soort glasvezel-versterkt bakeliet (ze worden doorgaans gewoon bakelieten magazijnen genoemd). Zulke magazijnen passen qua kleur vaak erg mooi bij het hout van de kolf en handbeschermer, maar dat is slechts toeval.
23 kudos 2016-04-25 16:20:27 op Mooi landschap
Het is een AR-15 of een afgeleide daarvan. Bekende varianten van de AR-15 zijn onder andere de M16, M4, Diemaco C7/C8 etc.