DumpStats voor Aarschpiraat

1,828 +2002 -174

Kudos

#26260 (Top 9.5717%)

Kudos/dag 0.43
Kudos/reaguursel 19.04
Meeste kudos op 1 reaguursel 502
Minste kudos op 1 reaguursel -86

96

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.02
Topreaguursels 1
Woorden per reaguursel 43.9
Reacties per reaguursel 0.18
Meeste reaguursels op 1 dag 3
Aantal x weggejorist 0
Gestart op 01-05-2013

Kudoverloop over tijd

-86 kudos 2013-05-18 12:41:43 op U wilt hier parkeren.
Nu is de vraag, wie was er eerst? De auto of de traumahelicopter....

-20 kudos 2018-11-14 02:32:32 op Kwek,kwek,...
Beetje eendonig wel...

-14 kudos 2018-02-14 01:21:47 op Carepackage inbound...
Wat voor luiwammes ben je als je op klaarlichte dag slaapt?

-10 kudos 2018-07-03 09:26:10 op Politieachtervolging A15 eindigt in crash
En doordat ze rechtsaf slaan wordt er door de politie per ongeluk een PIT manoeuvre uitgevoerd. Man man man, eerst lezen dan reageren.

-8 kudos 2023-03-03 12:25:13 op Tijd voor verkoeling
Man man man, de vertrutting heeft dumpert ook bereikt zo te lezen. Mooie poets, goed getimed, dit is waar simpeler groot door geworden is.

-5 kudos 2020-08-21 09:47:09 op Storm in Drachten
Je lult dom omdat het niet hoezo is maar waarom. Tevens heeft de aarde een prima natuurlijke balans. Als het warmer wordt op het land, worden de oceanen warmer. Deze smelten vervolgens het ijs op de polen. Doordat dit ijs smelt wordt het water weer dusdanig koud dat er uiteindelijk een ijstijd ontstaat en begint de cyclus weer opnieuw. Kijk bijvoorbeeld naar Groenland, wij mensen geven altijd alles een logische naam. Ergens is dat dus een keer vrij groen geweest, nu ligt er alleen maar ijs. Mand!

-5 kudos 2020-04-10 09:11:06 op Pandemie indammen USA-Style
Ok Greta... Ga jij de UWV rekening betalen voor alle mensen die dan op straat komen? En hoe ga je straks nog op vakantie met je modaal salaris en 3 kinderen als er geen Ryanair prijzen meer zijn?

-3 kudos 2017-10-14 00:17:47 op Wedstrijdje, wie 't eerst bij 't vliegveld is
Als het TCAS was wat deze kost de go around instuurde hadden beide kisten de go around ingegaan. TCAS werkt namelijk alleen als beide kosten een command krijgen. Bovendien ziet het eruit alsof de kisten te laag zitten om überhaupt een TCAS melding te krijgen. RA, oftewel de ontwijkende manoeuvre, wordt onderdrukt onder de 1000ft.

-2 kudos 2017-10-01 19:12:33 op Ehhm stewardess...
Het is niet altijd het geval maar er is zeker een kans dat er storing op de radio ontstaat van de piloot op het moment dat de telefoon het signaal begint te verliezen. De piloot hoort dan hetzelfde geluid dat je nog wel eens hoort als je de telefoon bij de radio thuis houdt. Niks ernstigs, echter hoogst vervelend als je daardoor de verkeersleider niet meer hoort...

-2 kudos 2023-01-13 02:43:38 op Chest to chest
Wat een achterlijk gelul weer hier. Je eigendom beschermen prima, maar zo op iemands hoofd gaan staan trappen is gewoon geen proportioneel geweld. Wat is er op dumpert gebeurt met kopschoppen altijd -1? Stelletje hypocrieten

-2 kudos 2014-01-08 18:49:38 op Opels hebben asfaltruzie op A65
Die mensen die denken sneller te moeten zijn dan alle andere op de weg, zoals ook de bumperklevert hier, zijn echt vreselijk irritant. Hier ook, de voorste auto is net voorbij de auto welke hij inhaalt en meneer zit er al bovenop en te claxoneren. Sorry, maar dan gaat bij mij ook het gas eraf en blijf ik links rijden. Ik hou normaal altijd rekening met eventuele snellere automobilisten. Ga zelfs sneller rijden tijdens het inhalen als ik merk dat er iemand snel genaderd komt om zo de doorgang te verbeteren, maar in zo'n geval had ik hetzelfde gedaan als de voorste bestuurder. En dan ook echt precies hetzelfde. Bij de rechtsinhaalmanouvre ook meteen het blok zetten bij de vrachtwagen die eraan kwam. Linksrijden is niet goed, absoluut niet, maar die bumperklevers die denken dat je bijvoorbeeld dwars door de 4 caravans voor je heen kan die een vrachtwagen aan het inhalen zijn, die moeten ze voor het leven het rijbewijs ontzeggen.
Overigens zoals al eerder genoemd is het keep your lane systeem een stuk efficienter en beter om in te rijden.

-1 kudos 2018-12-11 10:47:33 op Faalovervaller kan echt niets
@Shaitan666, hoe zou het komen dat er zoveel reaguursels zijn denk je? Door totaalidioten zoals in het filmpje hierboven. Als je politiek correct, links gelul wil kan je beter op het vivaforum gaan zitten reaguren(succes met de kortpittige dames). Voor een meer realistisch beeld van de wereld, welkom op dumpert.

-1 kudos 2022-11-13 15:00:03 op Flyby NATO vliegtuig
Je kan heel goed de vorm van de schokgolf herkennen in de condensatievorming. Het feit dat de schokgolf niet continu zichtbaar is komt waarschijnlijk omdat de lucht net niet genoeg gesatureert is om bij de druk rond het vliegtuig een klein wolkje te vormen om het vliegtuig heen. Daar bovenop dat je t vliegtuig pas zeer laat hoort doet vermoeden dat t vliegtuig zeer dichtbij de geluidsbarrière vliegt. Het gebrek aan de gebruikelijke knal bevestigd dat ie er net onder vliegt, desalniettemin kan de lucht rond het vliegtuig supersonische snelheden bereiken.

-1 kudos 2014-01-07 07:10:56 op Leuk dat Mpemba effect

Dit heeft niets met het Mpemba effect te maken. Wat je hier ziet is dat de viscociteit van heet water veel lager ligt waardoor dit uiteenvalt in kleinere druppels die makkelijker bevriezen dan grote druppels.
Smartazz | 07-01-14 @ 00:43 | + -4 -

Ga maar even in de leer bij Willianus. Viscositeit(ja met een s dus) omschrijft hoe stroperig een vloeistof is. Dat heeft niks met het al dan niet sneller bevriezen van warm water ten op zichte van koud water te maken.

-1 kudos 2017-10-27 09:07:23 op Air Berlin, de mooie momentjes
@Pipo, als je er op Madeira iedere keer een doorstart van maakt als de landing niet perfect gaat zijn, dan maak je er praktisch nooit een landing. Net zoals op Tenerife met een wind vanuit het noordwesten. Maar goed, dat zal ik ook wel ergens verkeerd gelezen hebben en heeft natuurlijk niks te maken met de 737-8K5 die ik voor een bekende vakantieorganisatie vlieg. Maar goed, terug naar Madeira, die tunnel heeft wel degelijk effect op de wind en turbulentie net voor het overvliegen van de baan, en dan heb ik nu even over de zuidwestelijke richting. De wind neemt een "aanloop" door de tunnel maar stroomt ook langs de tunnel. Daardoor al veel turbulentie aan het einde van de tunnel waar die 2 stromen samenkomen. Daarna stroomt deze wind ook nog eens omhoog tegen de berg op. Het is algemeen bekend dat de turbulentie op dit vliegveld erger is geworden nadat de tunnel is aangelegd om de baan te verlengen omdat de lengte hiervan marginaal werd voor de operatie die was gewenst. En nu weer terug naar flight-sim en gewoon weer stil reagluurder zijn.

-1 kudos 2017-10-27 11:53:49 op Air Berlin, de mooie momentjes
@Pipo, een echte carrier.... toe maar. Dus al het andere dan jouw baas is bij voorbaat al een k*twerkgever? Misschien begrijp ik je verkeerd, maar komt nogal denigrerend over zonder dat je weet voor wie ik werk. De wereld is groter dan alleen ons kikkerlandje, zeker in dit beroep. Maar goed, terug naar het onderwerp. Er zitten zeker gevallen waarbij waarbij je kan constateren dat er wellicht gefocust is op het koste wat kost landen ipv te denken aan de doorstart en het nog eens proberen. Echter, weet je niet wat er zich in de cockpit afspeelt, hoeveel brandstof zat er nog in de tank? Als je zoveel uur op een widebody hebt, weet je ook dat je die conclusies niet zomaar kan trekken vanaf een filmpje. (De genoemde A380 van laatst is een ander verhaal...)

0 kudos 2014-02-04 19:02:12 op Grote uitslaande brand vanuit de lucht
De regelgeving bestaat in zo verre dat dit soort luchtvaartuigen tot 1000ft hun gang mogen gaan. Mits dit niet gebeurt in gebieden waar de luchtverkeersleiding controle heeft over het gebied, denk hier aan het gebied rond een vliegveld waar het luchtruim vanaf de grond af al verboden terrein is voor ongecontroleerde luchtvaartuigen. En het mag ook niet in bepaalde laagvlieggebieden of daar waar het in de plaatselijke verorderingen staat dat dit verboden is. Helaas is er geen hond die er op let. De pakkans is toch 0 en het risico wat ze ermee veroorzaken zien de meeste dronevliegers niet of hebben hier totaal niet bij stilgestaan.

0 kudos 2022-11-13 15:06:51 op Vliegtuigcrash bij vliegshow Dallas
Een single display van de blue angels valt volgens mij niet onder de normale regels voor een airshow. Ze vliegen dan als een “normale” formatie en gelden de normale regels in America voor de luchtvaart: je mag zo laag vliegen als je wil, zolang je mens en materiaal niet in gevaar brengt. Een low pass over de San Fran baai is an sich niet zo gevaarlijk(behalve voor de ruiten in je boot bij supersonische vlucht wellicht).

0 kudos 2022-04-27 20:25:52 op Onverwachts bezoek
Ze zijn ook altijd weer in opspraak bij Vindicat

0 kudos 2019-11-14 08:38:56 op Fietsert wordt geschept
Nu zit hij zijn hele leven in een rolstoel, anders was hij dood geweest?

0 kudos 2013-08-16 18:50:08 op Je laat de kids 5 min alleen
Nog leuker voor in de kroeg: Weddenschap aangaan om het bovenste glas leeg te maken zonder de glazen aan te raken.

0 kudos 2013-08-16 23:20:50 op Je laat de kids 5 min alleen
@Oeloeboeloe: Nee, de truc is om te blazen tegen de rand van de 2 glazen. Wel op een plek doen waar je rotzooi mag maken en op een vast oppervlak. Anders krijg je inderdaad wijsneuzen die de tafel en al omflikkeren.

0 kudos 2014-01-08 19:23:28 op Opels hebben asfaltruzie op A65
@Aarschpiraat | 08-01-14 @ 18:49 :
Hij had tijd genoeg om naar rechts te gaan en durf erop wedden dat die al de hele tijd links reed voor dit filmpje begon.
Gewoon even drukken gaan ze niet naar rechts , ff snel recht voorbij steken middenvinger uitsteken en rustig doorrijden.

Ja hij bleef initieel wat langer dan de normale weggebruiker links rijden. Het stukje voor de film kunnen we niks over zeggen, dat is enkel speculatie. Bumperkleven is niet de oplossing voor linksplakkers. Linksrijden is een irritatie, bumperkleven is inleveren op de marges van veiligheid. Beide is niet goed, maar het linksrijden is zeker geen veroorloving tot bumperkleven.

0 kudos 2020-12-15 13:27:46 op Trekkerpesten op de weg
Als er geen passeerhaven is en hij de berm in zou moeten om ze door te laten doet ie in mijn ogen dus niks verkeerd...

0 kudos 2018-02-10 20:01:36 op Jeremy test de Tesla-X
Lekker kortzichtig allemaal. Domweg geloven wat de CEO van het bedrijf zegt die dit ding wil verkopen. Zolang de productiemethode van energie niet volledig "groen" wordt en de productie van de motoren(magneten met name), en de Ltihium accu's niet verbeterd gaat worden blijft de levenscyclus van een EV meer belastend voor het milieu per gereden km dan de gemiddelde benzine/diesel auto van dit moment. Neemt niet weg dat deze ontwikkeling wel nodig is om de technieken te verfijnen zodat EV's in de toekomst wel echt daadwerkelijk minder of geheel niet belastend zijn voor het milieu, echter zijn we daar nog lang niet.

0 kudos 2020-08-21 10:29:28 op Storm in Drachten
@boner xs 10:11: “
Rond de aankomst van de Vikingen in 985 steeg de gemiddelde zomertemperatuur tot 10° C. Het was er tot 1450 gemiddeld warmer dan de periode ervoor of de periode erna. Dat ze het eiland de naam Groenland konden geven is geen toeval. Volgens de onderzoekers was het tijdens de Vikingperiode gemiddeld 1,5°C warmer dan de eeuwen ervoor of erna. Op een bepaald moment leefden er 3.000 tot 5.000 kolonisten op Groenland, waar ze leefden van vee en handel in walrusivoor.”

0 kudos 2017-08-28 07:56:22 op Onder de jet
JeZus1115, dat beeld is in de commerciële toestellen behoorlijk nauwkeurig. Als de luchtvaart erop vertrouwd dat systeem instructies te laten geven om een botsing te voorkomen die de instructies van de verkeersleiding overrulen, dan is dat niet omdat de nauwkeurigheid niet te best is. Als die radar zegt dat een toestel 5 mijl recht voor je zit en 300 meter hoger, reken maar dat dat ook is waar je dat toestel gaat zien. Maar parakisten en ander GA verkeer heeft zo'n radar vaak niet. Zonder context moeilijk te zeggen wat hier aan de hand is, maar heb het vermoeden dat meneer de businessjet door een parazone vliegt en zijn NOTAMs niet gelezen heeft....

0 kudos 2014-02-10 19:37:41 op Laagste flyby van vandaag
Dit heeft niks meer met het hebben van ballen te maken. Meer met het gebrek aan verstand.... Zowel van de piloot als van de mensen op de grond die blijven staan...
Overigens: Vliegtuig is een Cessna 208 Caravan of iets soortgelijks.

0 kudos 2014-01-08 07:02:29 op Leuk dat Mpemba effect
Zie hier, niets geen Mpemba effect, misschien begrijpen jullie dit:
www.youtube.com...
Smartazz | 07-01-14 @ 10:42 | + -1 -

Alsof ik het nog niet snapte, droef. Nog steeds heeft het niks met viscositeit te maken. Het effect wat je hier ziet komt puur doordat de waterstofbruggen aanzienlijk minder sterk zijn door de vergrote afstand tussen de moleculen. Dit als gevolg van een sterk toegenomen beweging van alle moleculen van water bij warmere temperaturen. Hierdoor kunnen inderdaad kleinere druppels ontstaan, die inderdaad sneller bevriezen dan grotere druppels. Ik heb ook nooit gezegt dat het met het Mpemba effect te maken had, zei alleen dat het niks met viscositeit te maken heeft. Uiteraard is de viscositeit van warm water anders dan dat van koud water, echter is dat niet DE reden dat er hier een nevel van mist/sneeuw ontstaat.

1 kudos 2019-06-13 22:56:36 op Lichtende nachtwolken boven Deventer
Als de maker en uploader zich bekend maakt kan je hem vragen voor het origineel. Kan je hem gelijk wat vergoeding geven voor de moeite...

1 kudos 2021-12-06 18:50:18 op Karenachtige wil parkeerplaats
Filmpje gekeken? Knipperlichten stonden niet aan volgens meneer. Bovendien rechtvaardigt niks dit gedrag van die dames. En als laatste, het heeft een hoog fake gehalte.

1 kudos 2022-05-14 10:28:56 op Jongens wie heeft de sleutels mee
Het raam aan de kant van de First Officer kan van buiten opengemaakt worden bij een Boeing 737. Op deze manier kan er na een noodlanding relatief makkelijk iemand van buiten naar binnen om te helpen, mocht de crew het niet meer doen.

2 kudos 2020-04-16 18:54:26 op Moscow Drift
Ik snap dat de Jorissen van deze tijd niet op het Dumpert HQ kunnen komen om video’s te filteren, maar hoe is deze slechte videofuck erdoor gekomen zeg?!

2 kudos 2017-10-23 09:49:20 op Welk plaatje hoort hier niet thuis
Gast... over de witte lijn is het criteria. Niet wel of niet op de curbs. Als je de regels niet kent, kan je beter niks zeggen. En ja, Max ging over de witte lijn en officieel heeft die steward gelijk. Alle andere rijders gingen ook over de witte lijn, neem bijvoorbeeld Bottas in de actie om te verdedigen tegen Max. Dat is wat misselijkmakend is. Bovendien had de FIA gezegd geen eigen werk meer te zoeken dit jaar maar dingen alleen te onderzoeken nadat er een klacht was ingediend. Zover ik weet heeft Raikkonen niet geklaagd over de inhaalactie van Max.

2 kudos 2020-12-22 16:56:47 op Stoat ie’r nog ?
Ik wist niet dat Skinny Pete eigenlijk Nederlands was.

2 kudos 2017-09-18 02:21:35 op De Max sandwich
J.J. Brandjes, recht op lijn allemaal leuk en aardig, maar dat betekent niet dat je de auto zomaar overal naartoe kan drukken. Bovendien, ook al heb je "recht" op de racelijn, als er iemand naast je zit is het nogal dom om de auto opzij te drukken omdat dat de lijn is die jij wil rijden. Je kan er voor zitten maar als diegene naast/achter je de binnenkant van de bocht heeft, reken maar dat die de betere lijn heeft en het voordeel pakt. Als je dan als voorste rijder de binnenkant pakt, omdat je "recht hebt op de lijn" ben je toch echt de schuldige van het ongeluk daar. Vettel had zijn spiegel moeten gebruiken en dan had die Raikkonen gezien en ruimte kunnen laten. Raikkonen had meer langs de muur moeten blijven want die kon Vettel sowieso naar links zien komen. Remmen of liften was voor Max gewoon nagenoeg geen tijd voor. Al met al is het gewoon belachelijk dat dit als race incident af wordt gedaan, enkel omdat Vettel tot de gevestigde orde hoort. Was het Verstappen, Hulkenberg, Stroll of wie dan ook van de jonkies op de plek van Vettel of Raikkonen had gereden, had er een straf op de racelicentie en/of een gridstraf voor de volgende race geweest. En dan over de reactie van Vettel nog maar te zwijgen, hij weet maar al te goed dat die fout zit hier, vies misselijk maffiaventje.

2 kudos 2017-10-26 20:14:33 op Air Berlin, de mooie momentjes
Jij weet echt totaal niet waar je over praat. Dit is het vliegveld van Madeira, tegenwoordig Christiano Ronaldo AirPort genoemd. Vliegveld staat bekend om zijn onvoorspelbare winden en windshear laag bij de grond. Dit allemaal veroorzaakt door een tunnel voor het autoverkeer onder de threshold van de baan door in combinatie met een berg zeer dichtbij het vliegveld en de North Atlantic Trade winds. De captain moet hier training voor hebben gehad om er te mogen landen. Een perfecte landing maken, met de juiste de-crab is hier nagenoeg onmogelijk door eerder genoemde omstandigheden.

3 kudos 2020-07-05 23:23:13 op Zonder kijken oversteken
Het is voor Engeland al heel wat dat er überhaupt een fietspad ligt, je moet meteen te veel willen.